فراخوان نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی وعکس اعلام شد

فراخوان نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی وعکس اعلام شد

با موضوع «مد و لباس»؛

فراخوان نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی وعکس اعلام شد

فراخوان نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کوتاه و عکس که به منظور ارتقاء فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی و صیانت از آن برگزار می‌شود، اعلام شد.

تاریخ : دوشنبه ۶ شهریور ساعت ۱۷:۲۵

به گزارش هنرنیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نخستین جشنواره فیلمنامه‌نویسی کوتاه و عکس که به منظور ارتقاء فرهنگ پوشش مناسب با موازین اسلامی و صیانت از آن برگزار می‌شود، فراخوان داد.
بنابر این گزارش؛ این جشنواره در موضوعاتی همچون نقوش و صنایع دستی حوزه مد و لباس و نقش آن در لباس زن ایرانی، مد و لباس ایرانی اسلامی و نقش آن در تقویت هویت جوان ایرانی، لباس ایران در سیر تاریخی آن، لباس اقوام ایرانی از نظر زیباشناسی، مؤلفه‌های تأثیرگذاری بر مسیر تحول لباس ایرانی، زیباشناسی در اسلام و مقایسه آن با مدگرایی غربی، نقش هنر در ارتقاء جایگاه پوشش زن ایرانی، دوخت‌های سنتی ایرانی و جایگاه آن در لباس زن ایرانی و در نهایت مد و لباس از منظر معارف دینی و سیره معصومین علیهم السلام برگزار خواهد شد.
این جشنواره در دو بخش مسابقه و بخش ویژه برگزار می‌شود که بخش مسابقه شامل فیلم‌نامه‌هایی کوتاه از ۱ دقیقه تا زمان حداکثر ۱۵ دقیقه در قالب بخش‌های داستانی، مستند، تجربی‌ و پویا نمائی است.
بخش ویژه جشنواره در سه حوزه؛ ارائه مقالات و تحقیق و پژوهش‌های مرتبط، فیلمنامه‌ها؛ طرح‌ها و مقالاتی که اختصاصاّ از طریق دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در ارتباط با مسأله مد و لباس و بخش عکاسی با محوریت پوشش اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.
به ۴ نفر برگزیده بخش فیلمنامه نویسی کوتاه امکان و اعتبار تولید آثارشان با هماهنگی‌ سازمان‌های مربوطه سینمائی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌شود که شرح آن در فراخوان آمده است.
متقاضیان می‌توانند آثار خود را در قالب فیلم نامه کوتاه و یا عکس تا تاریخ۲۰ مهر ماه به آدرس دبیر خانه ارسال نمایند.
علاقمندان می توانند برای ارسال آثار و اطلاع از جزئیات فراخوان به آدرس خیابان حافظ بعد از چهار راه کالج جنب پمپ بنزین انتهای بن بست هلال احمر ساختمان بنیاد ملی مد و لباس مراجعه یا با شماره های ۶۶۷۳۱۴۶۳- ۶۶۷۰۴۳۰۲- ۶۶۷۴۲۱۱۷ تماس بگیرند. برای دریافت نسخه این فراخوان به آدرس اینترنتی honari.farhang.gov.ir رجوع کنند.
اولین جشنواره فیلمنامه نویسی و عکس مد ولباس توسط بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی وابسته به معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تاریخ ۲۰ لغایت ۲۳ آبان در فضای مجازی برگزار می‌گردد.

کد خبر: ۴۵۴۹۷

Share/Save/Bookmark


هنر نیوز – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.