فراخوان پشت فراخوان

لکسس، هیوندای و پورشه رکورد بیشترین تعداد خودروهای معیوب را که باعث فراخواندن این وسایل برای رفع نقص می شود در این ماه به خود اختصاص دادند.

2009 hyundai santa fe

فراخوان سانتافه های ساخت ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹

هیوندای بابت بازشدن ناگهانی ایربگ پرده ای در مدلهای سوناتا و سانتافه که پیش از این هم در مدلهای مختلف در بازار چین گزارش شده بود، دست به فراخوان زد. تعداد ۲۰۰ هزار دستگاه از سانتافه های فروخته شده بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ شامل این مشکل می شوند.  در مورد هیوندای سوناتا این تعداد محدود به ۲۲ هزار دستگاه مدل ۲۰۱۲ و ۲۰۲۴ می باشد. نمایندگی های هیوندای موظف به تعویض رایگان این کیسه های هوا با نمونه های بهینه شده می باشند. پیش بینی می شود این مشکل در مدلهای دیگری نیز از این خودروساز مشاهده شود و بزودی بیشتر خودروهای مجهز به کیسه هوای پرده ای جانبی فراخوان شوند.

2010 Lexus HS 250h

۲۰۱۰ Lexus HS 250h

اما سازنده خودروهای لوکس ژاپنی هم باید ۱۸۰۰۰ دستگاه از مدلهای لکسس HS 250 را که در سال ۲۰۱۰ ساخته شده اند بعلت نقص در تعلیق عقب جمع آوری کند. نقطه اتصال یکی از بازوهای چرخهای عقب، ممکن است در طول زمان و فرسایش زنگ زده و در نهایت جدا شود که باعث خارج شدن کنترل خودرو از دست راننده می شود. این فراخوان بصورت داوطلبانه توسط تویوتا و برای مدلهای فروخته شده در بازار آمریکا صورت می گیرد.

Porsche Panamera Turbo S

Porsche Panamera Turbo S

اما مثل اینکه آسمان در همه جا یک رنگ است و در آلمان هم پورشه باید تمام پانامراهای مدل توربو S ساخته شده بین ۲ مه سال ۲۰۱۱ تا ۲۲ مه ۲۰۱۲ و همچنین پانامراهای توربو با پاورکیت و پورشه کاین توربو مدل ۲۰۱۲ مجهز به آپشن پاورکیت را به علت مشکل در توربوشارژر رفع نقص نماید. مشکل در توربوشارژر MHI و توربین تیتانیوم-آلومینیومی آن است که بعلت نقص در ریخته گری ممکن است بشکند. این اتفاق باعث کاهش قدرت بصورت محسوس و راه یافتن سوخت به سیستم اگزوز و در نتیجه خروج دود و احتمالا آتش از اگزوز خواهد شد. البته تاکنون ۳۷ مورد از این نقص در سراسر جهان گزارش شده است. پورشه این توربین آلیاژی را با نمونه های استاندارد ساخت خود بدون تاثیر در عملکرد، جانشین خواهد کرد.

ایستگاه اخبار

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.