فراکسیون هنر و رسانه در مجلس نهم پایه‌ریزی می‌شود/ تصویب طرح جامع رسانه‌ای تا ماه آینده

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کشور باید به امر رسانه توجه ویژه‌ای شود لذا من در مجلس نهم قصد دارم فراکسیون رسانه و هنر را پایه‌ریزی کنم.

 بیژن نوباوه نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  گفت: ما باید در امر رسانه بسیار فعال باشیم چرا که یک‌تنه در مقابل دنیا ایستاده‌ایم و تبلیغات آن‌ها را نقش بر آب می‌کنیم لذا نیازمند توجه ویژه به هنر و رسانه هستیم.
 
وی در ادامه با اعلام این خبر که قصد تشکیل اتحادیه‌ای برای خبرنگاران و اصحاب رسانه را دارد، افزود: در مجلس نهم فراکسیون رسانه و هنر را پایه‌ریزی خواهم کرد تا ارتباط آسان خبرنگاران با بدنه درونی مجلس میسر شود.

 نماینده مردم تهران همچنین با بیان اینکه طرح جامع رسانه‌ای یکی از طرح‌های معوقه مجلس هشتم به شمار می‌رود، گفت:‌ طرح جامع رسانه و قانون اداره سازمان صداوسیما اولویت اصلی کمیسیون فرهنگی است که در ابتدای فعالیت مجلس‌ نهم به نتیجه خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه یک فوریت طرح جامع رسانه‌ای تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شده است، افزود: این طرح در نوبت اداری قرار گرفته و پس از قرائت در صحن علنی با قید یک فوریت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

نوباوه ابراز امیدواری کرد که روند رسیدگی و تصویب طرح جامع رسانه‌ای کمتر از یک تا دو ماه به پایان برسد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین به آثار و ثمرات تصویب طرح جامع رسانه‌ای اشاره و تصریح کرد:‌ قانون فعلی مطبوعات ناقص بوده و قوانین مربوط به رسانه‌ها نیز به نسبت رشد روزافزون آنها به ویژه در فضای مجازی جوابگوی نیاز فعلی نیست چرا که به صورت جدی به شخصیت حقیقی و حقوقی افراد ضربه می‌زند لذا تصویب و اجرای طرح جامع رسانه‌ای قطعا جان تازه‌ای به مطبوعات به لحاظ حفظ حقوق  مطبوعات و مخاطبان خواهد بخشید.

وی در پایان با انتقاد از عدم تمایل نمایندگان برای ثبت نام در این کمیسیون گفت:‌ طبق آیین‌نامه جدید سقف اعضای کمیسیون فرهنگی ۱۵ نفر بوده و در حال حاضر ۱۲ عضو دارد که برای تشکیل جلسات و پیگیری موضوعات با حضور دوسوم اعضا یعنی ۸ نفر به کار خود ادامه خواهد داد.

انتهای‌پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.