فرانک طیاری: مشکل اصلی بسکتبال بانوان نداشتن اسپانسرهای حرفه‌ای است

۱۶خردادماه،

فرانک طیاری یکی از مشکلات پیش روی بسکتبال بانوان را عدم حضور اسپانسرهای حرفه‌ای در باشگاه‌ها دانست.

سرمربی تیم بسکتبال بانوان گاز تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تاثیر حضور اسپانسر حرفه‌ای در بالا بردن سطح عملکرد تیم‌ها، تصریح کرد: اسپانسرهای موجود در اکثر باشگاه‌ها تنها ورودی باشگاه‌ها و کمی از هزینه‌های بازیکنان را تامین می‌کنند، در حالی که در بعضی تیم‌ها، اسپانسر هزینه کلاس‌های بدنسازی، خرید دستگاه‌ها و برگزاری تست‌های اولیه ورودی بازیکن را هم بر عهده می‌گیرند.

وی ادامه داد: بعضی تیم‌ها حتی هزینه ورودی به سالن را خود باید بر عهده بگیرند و این مشکلی است که تیم‌های باشگاهی حتی در سطح سوپر لیگ هم با آن مواجهند. انتظار ما از فدراسیون بسکتبال آن است که تدابیری بیندیشند تا هر باشگاه در کنار هر تیم آقایان هزینه ناچیز یک تیم بانوان را هم برعهده بگیرد، زیرا هزینه‌های کل یک تیم بانوان به اندازه یک بازیکن خوب مردان هم نیست. ضمنا فدراسیون می‌تواند با رایزنی با اداره مالیات و یا دولت کمی از مالیات شرکت‌های خصوصی را به بخش ورزش بانوان اختصاص دهند.

طیاری همچنین دربارهٔ تاثیر شرکت تیم ملی بسکتبال بانوان در مسابقات بین‌المللی توضیح داد : تیم ملی بسکتبال بانوان سالهاست که در میادین بین‌المللی شرکت نکرده است. با این حال در بازی‌های بین دانشگاهی جهان در سال قبل با اختلاف بسیار بسیار توانست به مقام اول دست پیدا کند. که البته این پیروزی تنها در دو شبکه تلویزیونی پوشش داده شد و نشریات ورزشی چندان این پیروزی را انعکاس ندادند.

وی دربارهٔ توافق اخیر فدراسیون بسکتبال با فیبا در مورد لباس‌های تازه بسکتبالیست‌های زن، تصریح کرد: اگر این پیشنهاد با موافقت فدراسیون بسکتبال جهانی مواجه شود، پس از چند دوره حضور تیم بسکتبال بانوان در صحنه‌های بین‌المللی این تیم می‌تواند به خوبی بدرخشد، زیرا بانوان بسکتبالیست ایرانی در حال حاضر از نظر حرکتی در سطح خوبی قرار دارند.

طیاری ادامه داد: بیش از ۱۰ سال است که درخواست ایجاد امکان حضور در بازی‌های بین‌المللی را از فدراسیون داریم و تنها کاری که در حال حاضر از دست باشگاه‌ها بر می‌آید آن است که تمرینات را به خوبی پیگیری کنیم تا تیم‌ها آمادگی حضور در بازی‌های بین‌المللی را داشته باشند.

وی همچنین دربارهٔ بازی‌های لیگ برتر سال قبل ، خاطر نشان کرد: با توجه به این که تیم‌های بسکتبال بانوان در هیچ بازی خارجی شرکت نمی‌کنند این دوره از بازی‌ها تنها بازی‌های جدی است که بسکتبالیست‌های زن امکان حضور در آن را دارند. اگر تعداد تیم‌های حاضر در سوپر لیگ کاهش پیدا کند در این صورت بازی‌های قوی و جنگنده‌تری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.