فرماندار قصرشیرین: ریشه انقلاب اسلامی ایران در حوزه های علمیه شکل گرفت

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈحسین پروینˈ روز شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه امام حسین (ع) این شهرستان با تبریک به طلاب علوم دینی افزود: با ورود انقلاب اسلامی به صحنه های جهانی موازنه قدرت ها تغییر کرد و بلوک بندی کشورها با چالش جدی مواجه شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر آموزه های دین مبین اسلام است چرا که تا قبل از شکل گیری این نظام در کشور ایران و در دوران رژیم سابق دین بیشتر جنبه فردی داشت و در مسایل اجتماعی و سیاسی نادیده گرفته می شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: دشمن برای مقابله با این انقلاب نوپا که منافع آنها را در منطقه به خطر انداخته بود در اقدام نخست خود جنگی تحمیلی و نابرابر را به راه انداخت و با تمام توان ارتش عراق را برای نابودی انقلاب تجهیز کرد ولی رزمندگان و جوانان ایران اسلامی با توسل به سلاح ایمان و قرآن به مقابله دشمن رفتند و او را به زانو در آوردند.

پروین خاطرنشان کرد: شکست دشمن در جنگ نظامی باعث شد تا رویکرد خود را تغییر داده و با جنگ نرم و ناتوی فرهنگی برای به انحراف کشاندن جوانان ایران اسلامی برنامه ریزی کنند که این تهدیدات نیز با هوشیاری مقام معظم رهبری و اندیشمندان دینی ایران اسلامی برغم گذشت سه دهه از عمر با برکت انقلاب، با شکست مواجه شده و آنها نتوانسته اند به اهداف خود برسند.

مدیرحوزه علمیه خواهران قصرشیرین نیز در مراسم آغاز سال تحصیلی گفت: ۱۴۰ میلیون ریال اعتبار امسال برای تجهیز مدرسه علمیه امام حسین (ع) این شهرستان هزینه شده که تجهیز خوابگاهها، کتابخانه حوزه و بخش اداری از این محل انجام گرفته است.

ˈالهام نجفیˈ افزود: مدرسه علمیه خواهران قصرشیرین با ۵۰ طلبه و ۱۰ استاد سال تحصیلی جدید را آغاز می کند.

قرائت بیانیه در خصوص محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر (ص) و قرائت پیام مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور به حوزه های علمیه در خصوص آغاز سال تحصیلی جدید پایان بخش این مراسم بود.ک/۲

۱۲۳۴/۹۱۰۲/۵۶۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.