فرمانده ایستگاه ۶۸ آتش نشانی در باران به بهشت رفت!

۲۸اردیبهشت،

و آن مرد مدال افتخار ایثار را به گردن خانواده انداخت و به بهشت جاویدان رفت.

به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، پس از وقوع اتفاق آتش سوزی یکی از واحد های مسکونی طبقه دهم یک ساختمان ده طبقه واقع در غرب بزرگراه همت، شهرک شهید باقری، سه نفر از آتش نشانان در حین عملیات نجات و اطفای آتش سوزی دچار سوختگی و دود زدگی شده و به بیمارستان منتقل شدند که حال عمومی یکی از آنان به نام امید عباسی فرمانده ایستگاه ۶۸ آتش نشانی به سبب شدت دود زدگی و حرارت در وضعیت خطرناکی قرار دارد.

این جملات متعلق به مهدی داوری مدیر منطقه ۴ عملیات آتش نشانی تهران است که در لحظات اولیه این رخداد در پایگاه اینترنتی های خبری کار شد.

در جریان این اتفاق یک مادر و دو فرزندش گرفتار شده بودند که آتش نشانان با تلاش نفس گیر توانستند ساکنان گرفتار شده را از میان دود و آتش از مرگ حتمی نجات دهند اما امید عباسی، فرمانده ایستگاه ۶۸ آتش نشانی در حین عملیات نجات و اطفای آتش سوزی به سبب شدت دود زدگی و حرارت در وضعیت خطرناکی قرار دارد و به بیمارستان منتقل شده است.

مدیر عملیات منطقه چهار سازمان آتش نشانی تهران در آن لحظات خواستار دعای مردم و همکاران آتش نشان برای بهبود و شفای این آتش نشان فداکار شد و گفت: از شب قبل تا کنون تغییری در وضعیت این آتش نشان مصدوم اتفاق آتش سوزی شهرک شهید باقری ملاحظه نشده و پزشکان همچنان در حال مداوا می باشند.
و اما ساعاتی بعد خبر فداکاری دوباره این مرد که از دیار قهرمانان است از رسانه ملی پخش شد و خبر اهداء اعضاء بدنش اشک را به گوشه چشمان مردم این مرز و بوم آورد.

خبر آمد خبری در راه است!

یکی از آتش نشانان به نام ” امید عباسی” از روز قبل در بخش مراقبت های ویژه بستری و تحت مراقبت پزشکان بود که متاسفانه دچار مرگ مغزی شد و خانواده وی پس از هماهنگی های لازم رضایت خود را برای اهدای اعضا اعلام کردند.

در همین رابطه امید قبادی، معاون فرهنگی و مسئول هماهنگ کنندگان اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز از انتقال پیکر آتش نشان مرگ مغزی شده برای اهدای اعضا به بیمارستان مسیح دانشوری خبر داد.

شایان ذکر است، این قهرمان ۳۵ ساله با عنوان فرمانده ایستگاه ۶۸ آتش نشانی از سال ۱۳۷۹ پس از گذراندن دوره های آموزشی به استخدام آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درآمد و با از خود گذشتگی و فداکاری برای نجات جان همنوعان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و رشادت و ایثار آتش نشانان را بار دیگر به تصویر کشید.

و اما کلامی با آن مرد…

خداوند در قرآن کریم فرموده است پس از هر سختی، راحتی وجود دارد و ائمه اطهار نیز فرمودند: فردی که سودش به دیگران برسد دارای ارزش است پس امید عباسی مردی از دیار قهرمانان هستی و به عنوان نماینده ای از صدها قهرمان دیگر که از جان خود می گذرند تا مردم در راحتی به سر ببرند بدان که این ایثار تو فراموش نخواهد شد و در سینه مردم این دیار که خودشان همگی اهل عشق و ایثارند جاودان خواهد ماند پس در بهشت جاودان خداوند آسوده باش و مطمئن باش که خانواده تو نیز با تحمل دوری تو مدال افتخار را به گردن خواهند انداخت و سربلند می باشند./ز
و خدایش بیامرزد…
یادداشت: محمد جواد یافتیان


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.