فرمانده شاخه نظامی حماس در حمله اسرائیل iبه شهادت رسید

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

Reuters-6.jpg

یک فروند جنگنده رژیم صهیونیستی عصر امروز (چهارشنبه) احمد الجعبری، فرمانده گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را در غزه iبه شهادت رساند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، صلاح بردویل، از رهبران جنبش حماس تصریح کرد که جنگنده‌های صهیونیستی امروز (چهارشنبه) مرکز نوار غزه را بمباران کردند و خودروی حامل الجعبری فرمانده گردان‌های قسام را هدف قرار داده و وی را iبه شهادت رساندند.

رژیم صهیونیستی عصر امروز مسئولیت این ترور را بر عهده گرفت و آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش عبری اعلام کرد که الجعبری در یک حمله دقیق در خودروی خود هدف قرار گرفته و iبه شهادت رسید.

وی همچنین از حمله ارتش عبری iبه مراکز مقاومت در غزه و تلاش برای وارد کردن ضربه سنگین iبه جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت خبر داد.

در همین حال، بی‌بی‌سی گزارش تفسیری داد، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس و دست‌کم دو تن دیگر در حمله هوایی اسرائیل iبه غزه کشته شدند.

رژیم صهیونیستی مدعی است، سبب هدف قرار دادن الجعبری این بود که او برای مدت طولانی، فعالیت‌های «تروریستی» داشت.

سخنگوی ارتش اسرائیل iبه بی‌بی‌سی گفت که نزدیک iبه ۲۰ نقطه در غزه هدف حمله قرار گرفته است. او نابودی ظرفیت‌های پرتاب موشک در منطقه را هدف اصلی این حمله‌ها خواند.

او اضافه کرد: در عملیات علیه حماس، جهاد اسلامی و دیگر سازمان‌ها دو هدف دنبال می‌شود: محافظت از غیرنظامیان اسرائیلی و هدف قرار دادن ظرفیت‌های این سازمان‌ها.

اسرائیل پیش از این هم چندین مقام ارشد از حمله شیخ احمد یاسین، بنیانگذار حماس را در عملیاتی مشابه هدف قرار داد.

از چهار سال پیش تا کنون احمد الجعبری بلندپایه‌ترین مقام حماس است که توسط اسرائیل iبه شهادت رسیده است.

الجعبری که ۴۶ سال داشت، فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در غزه بود.

شین‌بت، سازمان اطلاعات داخلی اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده است: الجعبری، مسئول عملیات نظامی و حملات علیه اسرائیل بود و حذف او، پیامی برای مقامات حماس در غزه است که اگر همچنان iبه تشویق و تبلیغ علیه اسرائیل ادامه دهند، آسیب خواهند دید.

صائب عریقات، از مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی این حمله را iبه شدت محکوم کرد و گفت که مسئولیت عواقب این اقدام iبه طور کامل متوجه اسرائیل خواهد بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.