فرمانده ناجا: برخی، مانتوها را کوتاه می کنند

فرمانده نیروی انتظامی از برخورد پلیس با تورهایی خبر داد که در آنها تخلفات و ناهنجاری به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه پانزدهمین همایش تخصصی معاونین اجتماعی ناجا، درباره برخورد پلیس با تورهایی که در آن موارد خلاف قانون رخ می‌دهد، گفت: طبیعی است که تور باید شاد باشد، اما اگر کلمه شاد به عنوان کدی تبدیل شود که در آن به مخاطبان این‌گونه القا شود که قرار است در این تور، بسیاری از مباحث عرفی و اخلاقی جامعه زیر پا گذاشته شود، قطعا پلیس با این موارد برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس اماکن بر این تورها نظارت دارد و تخلفات آنان را رصد می‌کند، درباره افرادی که با آنان برخورد می‌شود نیز به ایسنا گفت: طبیعی است که پلیس با فرد یا افرادی که مقدمات این تور و اقدامات غیرقانونی در آن را فراهم کرده، برخورد خواهد کرد، حال چه این افراد تورلیدرها باشند یا مسافران و دیگران.

فرمانده ناجا همچنین درباره تاثیر افزایش قیمت‌ها و امنیت در جامعه، خاطر نشان کرد: در مورد گرانی و تورم، ناجا وظیفه مستقل ندارد و تنها در مواردی که احتکار، کم‌فروشی یا غش در معامله باشد، وارد عمل خواهد شد.

وی یکی دیگر از وظایف پلیس را رصد بازار دانست و گفت: در مواردی که ممکن است به دلیل حوادثی نظیر خشکسالی و … حوادثی رخ دهد، پلیس وارد عمل می‌شود که به عنوان مثال سال گذشته در اصفهان به دلیل خشکسالی که به وجود آمده، کشاورزان‌ حرکتی را انجام دادند.

به گفته احمدی‌مقدم، پلیس در هر جا که احتمال بدهد، مسئله‌ای در این زمینه وجود داشته باشد، آن را اطلاع‌رسانی می‌کند و راهکارهای پیشنهادی خود را نیز به مسئولان مربوطه ارائه می‌دهد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در مورد برخورد پلیس با مراکز عرضه‌‌‌کننده قلیان، اظهار کرد: در بحث قلیان، وظیفه اصلی بر عهده ستاد مبارزه با دخانیات است که پلیس نظارت بر اماکن عمومی، وزارت بهداشت و… نیز از اعضای آن هستند. اما باید توجه داشت که گام اول در برخورد با صنوف غیرمجاز مربوط به مسئولان صنفی و مسئولان وزارت بهداشت است که باید بروند و در قهوه‌خانه‌ها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در تلاشند ناجا را در صف اول برخورد با قهوه‌خانه اعلام کنند، خاطر نشان کرد: این در حالی است که ناجا در گام دوم برخورد با این موضوع است.

استقرار یگان انتظامی شهرداری در تفرجگاه‌ها از سال آینده

احمدی‌مقدم همچنین در خصوص حضور پلیس در تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی شهر تهران، اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که با یگان انتظامی شهرداری تهران انجام دادیم و زمینه‌های آن نیز تصویب شد، مقرر شد یگان انتظامی شهرداری در تفرجگاه‌ها و اماکن خودش تا سال آینده مستقر شود.

به گفته فرمانده ناجا، یگان انتظامی شهرداری با استقرار در این مراکز، پوشش امنیتی این مراکز را بر عهده می‌گیرد، اما در مواردی که خودشان زورشان نرسد، می‌توانند از پلیس نیز کمک بگیرند.

وی استقرار پرحجم مردم تا پاسی از شب در پارک‌ها را نشانه امنیت دانست و گفت: گاهی اوقات حجم تردد در خیابان هنگام به قدری است که ماموران ما در آن گم می‌شوند.

پلیس برای برنامه سفر به خیر هزینه‌ای به صدا و سیما پرداخت نمی‌کند

به گزارش ایسنا، احمدی‌مقدم همچنین درباره هدف از تولید برنامه سفر به خیر و نیز نتایج آن، اظهار کرد: صرف داشتن یک برنامه در کاهش تعداد حوادث رانندگی، کافی نیست، اما باید با استفاده از رسانه ملی، موارد را نشان بدهیم و مردم را نسبت به تامین امنیت خود حساس کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه صدا و سیما بابت تولید برنامه سفر به خیر هزینه‌ای را از ناجا دریافت نمی‌کند، گفت: البته این برنامه هزینه‌های دیگری نیز دارد، اما با توجه به اینکه استودیو و امکانات آن نیز برای پلیس است، این هزینه‌ها کمی کاهش یافته است.

وی همچنین در خصوص افزایش آمار حوادث رانندگی با بیان اینکه گزارش‌هایی در صحنه اندکی افزایش یافته است، گفت: البته این موضوع غیرطبیعی نیست، چرا که مردم با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان سفرهای خود را به جای سه ماه تابستان در دو ماه انجام می‌دهند.

به گفته احمدی‌مقدم، در سال گذشته سفر به استان‌های شمالی در حدود ۵۰ درصد و استان‌هایی نظیر خراسان نیز ۷۰ درصد در ایام ماه مبارک رمضان کاهش داشته است.

فرمانده ناجا در خصوص اظهارات مطرح شده پیرامون افزایش شمار پرونده‌ها در قوه قضاییه خاطر نشان کرد: مسئولان قوه قضائیه هر کدام از مراحل رسیدگی را یک بار می‌دانند، ضمن این که در برخی از موارد پرونده‌های متعددی برای شرکت‌های هرمی، تکالیف قانونی، دیه، طلاق و … تشکیل می‌شود که باید توجه داشت بسیاری از این موارد پرونده‌های کیفری نیستند، بلکه جزء پرونده‌های حقوقی محسوب می‌شوند.

کاهش سرقت خودرو در یک هفته اخیر

وی در بخش دیگری از سخنانش، تنها جرمی که آمار آن رو به افزایش بود را سرقت خودرو و لوازم داخلی آن برشمرد و گفت: البته با اقدامات انجام شده در یک هفته گذشته، آمار آن یک درصد کاهش داشته است.

توسعه روابط گردشگری و تجاری در عراق از منافع دو کشور است

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح سفر زائران عتبات عالیات در کشور عراق، با خودرو شخصی خاطر نشان کرد: ما آمادگی این را داریم که در داخل خاک ایران، امنیت این خودروها تامین کنیم، اما توصیه من به شهروندان این است که در حال حاضر از این روش استفاده نکنند.

به گفته احمدی‌مقدم، توسعه روابط گردشگری و تجاری میان دو کشور ایران و عراق از منافع دو کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین در خصوص مراکز فروش مانتوها و لباس‌ها، خاطر نشان کرد: با کنترل‌هایی که انجام داده‌ایم، اغلب لباس‌هایی که در این مراکز ارائه می‌شود، مناسب است و ویترین‌هایشان نیز کنترل می‌شود، اما باید توجه کرد که عده‌ای پس از خرید مانتو می‌روند و سفارش می‌دهند که آن را کوتاه کنند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.