فرهت:موسسه پیشکسوتان به همه هنرمندان تعلق دارد/ریاحی: بخشی از کتابخانه‌ام را به موسسه واگذار می‌کنم

۳۱فروردین۱۳،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

جمعی از بزرگان موسیقی کشور صبح امروز؛ چهارشنبه؛ چهارم اردیبهشت‌ماه در موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور به هم رساندند تا دربارهٔ ارائه خدمات و راهکارهای اجرایی حوزه موسیقی بحث و تبادل نظر کنند.

به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، جمعی از بزرگان موسیقی کشور صبح امروز؛ چهارشنبه در موسسه هنرمندان پیشکسوت حضور به هم رساندند تا دربارهٔ ارائه خدمات و راهکارهای اجرایی حوزه موسیقی بحث و تبادل نظر کنند.

در این جلسه، داوود گنجه ای؛ مشاور عالی مرکز موسیقی و عضو شورای عالی موسیقی، فرهاد فخرالدینی، شاهین فرهت، محمد سریر، هوشنگ کامکار و دکتر ریاحی حضور داشتند.

شاهین فرهت، آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: خبر تاسیس این موسسه بسیار دلگرم کننده بود و مهم ترین سوال من این است که هدف اساسی این موسسه چیست؟

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: موسسه هنرمندان پیشکسوت به همه هنرمندان تعلق دارد و فقط نباید به پیشکسوتان توجه شود زیرا بسیاری از هنرمندان با سن کم هنرهای ارزنده ای را ارئه کرده اند، همچنین لغت پیشکسوت به معنای بازنشستگی و از کار افتادگی نیست زیرا هنرمندان هیچ گاه دست از کار نمی کشند و تا آخرین لحظه عمرشان آثار ارزشمندی را به جامعه هنری ارائه می دهند.

فرهت در ادامه خاطرنشان کرد: به نظر من هر موسسه ای که در رابطه با موسیقی تاسیس شود قدمی مثبت است زیرا حمایت از آثار هنرمندان موسیقی کمتر دیده می گردد، همچنین آثار موسیقی در خارج از کشور در سطح وسیع منتشر می گردد ولی در کشور ما پخش و انتشار یافتن یک اثر با مشکلات فراوانی مواجه است که این موسسه می تواند در این راه حامی هنرمندان موسیقی باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین این موسسه باید تداوم یابد، بعد از انقلاب موسسات بسیاری با این اهداف تاسیس شدند اما بعد از مدتی محو شدند پس در نتیجه باید تداوم با خط مشی به یک دیگر مرتبط باشند.

شاهین فرهت در ادامه افزود: در حال حاظر در موقعیتی هستیم که با گرفتاری های مالی بسیاری دست و پنجه نرم می کنیم در نتیجه این موسسه می تواند مانند یک چتر حمایتی عمل کند و هنرمندان را زیر بال و پر خود بگیرد. همچنین موسسه هنرمندان پیشکسوت باید از صحبت های تکراری اجتناب کند و بیشتر به فکر عملی کردن وعده های خود باشد زیرا هنرمندان به حمایت این موسسه نیازمند می باشند.

این آهنگساز در پایان گفت: به نظر من باید هنرمندان هم از این موسسه حمایت کنند و این یک رابطه دوسویه است در نتیجه این موسسه می تواند با درک هنرمندان و حمایت از آنها خوشحالی اهالی موسیقی را فراهم سازد.

در ادامه حسن ریاحی، آهنگساز دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت خاطرنشان کرد: من تازه با این موسسه آشنا شدم و از تاسیس این موسسه بسیار خوشحال و خرسندم، البته این موسسه باید زودتر تاسیس می شد ولی الان هم جای تقدیر و تشکر دارد و من از حمایت های این موسسه تشکر و قدردانی می کنم.

این آهنگساز در ادامه تاکید کرد: هنرمندان نیازمند حمایت مالی و معنوی این موسسه می باشند زیرا هنرمندان بسیاری از نظر معیشتی در تنگنا می باشند و بعد از مدتی در تنهایی خاموش می شوند در نتیجه این موسسه می تواند نور امید را در دل آنها زنده کند.

در ادامه حسن ریاحی افزود: هنرمندان نیز می توانند به این موسسه کمک کنند به عنوان مثال من کتابخانه ای دارم که می توانم بخشی از آن را به این موسسه واگذار کنم، همچنین بعضی از هنرمندان از نظر مالی در موقعیت مناسبی قرار دارند که می توانند به این موسسه کمک رسانی کنند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.