فرهت: رعایت نکردن حقوق معنوی هنرمند آسیب جدی به فرهنگ زده است

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مالکیت معنوی آثار فرهنگی و هنری (۱)

شاهین فرهت معتقد است در کشور ما حقوق معنوی هنرمند به شکل‌های مختلف رعایت نمی‌شود و این موضوع آسیب جدی به بدنه فرهنگ و هنر ما زده است.

شاهین فرهت، آهنگسازباسابقه در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: مطرح شدن مالکیت معنوی آثار هنرمندان در مجلس شورای اسلامی و وضع قانون بهترین راه حمایت از هنرمندان است زیرا هنرمند نیاز دارد بدون استرس هنر خود را ارائه دهند.

این آهنگساز در ادامه بیان کرد: کپی رایت در تمام دنیا رعایت می‌شود و این موضوع سبب شده است تا حق هنرمندان ضایع نشود البته ممکن است مردم عادی ضرر کنند زیرا بسیار‌ها با سی دی‌های غیرقانونی زندگی خود را می‌گذرانند ولی در مجموع این اقدام به نفع هنرمندان است.

فرهت خاطرنشان کرد: مسئولین باید برای این موضوع چاره‌ای بیندیشند تا حقوق مادی و معنوی هنرمندان محفوظ نگه داشته شود، این اقدام سبب می‌شود هنرمندان امید پیدا کنند و بدانند آنچه که ارائه کرده‌اند به صورت مادی و معنوی برایشان سود دارد که بعضی مواقع در کشور ما نه تنها سودی برای هنرمندان ندارد بلکه به آن‌ها ضرر و زیان هم می‌رسد.

شاهین فرهت در پایان گفت: در کشور ما حقوق معنوی هنرمند به شکل‌های مختلف رعایت نمی‌شود و این موضوع آسیب جدی به بدنه فرهنگ و هنر ما می‌زند.

 

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.