فرهنگ رضوی را در’مرو’ترکمنستان زنده خواهیم کرد

دکتر سید ‘محمد حسینی’ پنجشنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای جشنواره بین المللی رضوی در کهگیلویه وبویراحمد افزود:منطقه مرو یکی از مکان های مهم و محل های اقامت آن حضرت بین سال های ۱۸۳۰ تا ۲۳۰ هجری بوده است.

وی افزود: ساخت این مکان مقدس که یاد و خاطره آن حضرت را در این منطقه زنده خواهد کرد با همکاری و هماهنگی وزارت ارشاد ، آستان قدس رضوی ، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بزودی آغاز خواهد شد.

وی ،با تشریح جزئیاتی از زندگی عبادی و سیاسی حضرت ثامن الائمه امام رضا (ع) گفت: یکی از مکان های اصلی آن حضرت برای پرداختن به مسایل سیاسی و فرهنگی همین منطقه بوده که زمانی مرکز خراسان بزرگ بوده است.

حسینی اظهار داشت: این در حالی است که طی سال های گذشته رییس جمهور و برخی از مسوولان و مقامات کشور ترکمنستان با این موضوع و ساخت بارگاه و مکانی با نام این امام بزگوار در آن منطقه مخالفت می کردند.

وی عنوان کرد:در سفر اخیر به کشور ترکمنستان و رایزنی هایی که با رییس جمهور این کشور انجام شد دستور لازم دراین زمینه به وزیرامور خارجه این کشورصادرشد و هم اکنون مقدمات لازم برای ساخت این مکان فراهم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره بزرگ در سال های گذشته تنها در حدود یک هفته تا ۱۰ روز و در استانه ولادت با سعادت آن حضرت برگزار می شد.

وی افزود: با تاکید و پیشنهاد رییس جمهور مبنی بر گسترش روزافزون فرهنگ رضوی در همه جای کشوراز حدود سه سال پیش تاکنون این جشنواره بزرگ بین المللی با بیش از پنج ماه و در استان های مختلف کشور برگزار می شود.

حسینی ابراز داشت: امسال این جشنواره در ۱۰ استان کشور و از تاریخ امروز هفتم اردیبهشت ماه به مدت پنج ماه برگزار خواهد شد.

وی ، هدف از برگزاری جشنواره بین المللی رضوی را تبیین بیشتر فرهنگ رضوی و ترغیب و تشویق بیش از پیش هنرمندان و جوانان در اقصی نقاط ایران اسلامی نسبت به فرهنگ رضوی اعلام کرد.

۶۷۱/۷۵۳۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۸۳۷۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.