فروشگاههای اینترنتی محصولات دیجیتالی با همکاری پست و مرکز IT ارشاد ساماندهی میشوند

فروشگاههای اینترنتی محصولات دیجیتالی با همکاری پست و مرکز IT ارشاد ساماندهی میشوند

مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد و شرکت پست برای ساماندهی تمامی فروشگاههای اینترنتی عرضه کننده محصولات فرهنگی و هنری تفاهم نامه امضا کردند تا مشکل شبکه های توزیع و فروش محصولات دیجیتال رفع شده و محصولات فرهنگی غیرمجاز به صورت آنلاین به فروش نرسد.

به گزارش مهر، حسن علیزاده – رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با شرکت پست، اظهار داشت: راه اندازی غرفه فروشگاهی محصولات دیجیتالی در سامانه بازار الکترونیک پست و ارائه خدمات فرهنگی دیجیتالی از این طریق از جمله موضوعات این تفاهمنامه است. همچنین به اشتراک گذاری بازار الکترونیک پست – ebazar – با مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال برای عرضه محصولات تولیدی در زمینه فیلم، موسیقی، بازی های رایانه ای، نرم افزار با امکان تبادل لینک از دیگر موضوعات این تفاهمنامه خواهد بود.

وی با تاکید بر به روز رسانی و ارتقای سامانه ebazar براساس این تفاهمنامه و شناسایی فروشگاههای متقاضی دریافت خدمات در بازار الکترونیک پست تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه مقرر شد نظارت مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال بر تمامی محصولات ارائه شده در سامانه ebazar براساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه صورت گیرد.

علیزاده با بیان اینکه براساس این تفاهمنامه دو طرف برای انجام فعالیتهای متنوع تبلیغی و ترویجی از قبیل تلویزیونی و محیطی برای سامانه ebazar همکاری خواهند کرد؛ ادامه داد: بازار الکترونیک پست پشتوانه شبکه توزیع محصولات نرم افزاری و رسانه های دیجیتال خواهد بود و با راه اندازی شبکه مویرگی محصولات نرم افزاری شاهد آن خواهیم بود که تمامی خدمات به موقع و با اطمینان از طریق پست به دست متقاضی برسد.

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سالم سازی فضای محتوای فروشگاههای اینترنتی و حضور سامانه ebazar را در نمایشگاه رسانه های دیجیتال از دیگر مفاد این تفاهمنامه اعلام کرد و گفت: ساز و کار و نحوه انجام فعالیتهای جدید، در کمیته مشترک متشکل از نمایندگان پست و مرکز رسانه های دیجیتال تصمیم گیری خواهد شد.

به گزارش مهر، دراین مراسم محمد حسن کرباسیان مدیرعامل شرکت پست نیز از امضای قرارداد با ۸۵۰۰ فروشگاه اینترنتی و ۳۰ شرکت خصوصی خرید و فروش اینترنتی خبر داد و گفت: از سال ۸۶ از طریق سامانه بازار الکترونیک پست بالغ بر ۷ میلیون مرسوله به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال جابجا شده است که با امضای این قرارداد با مرکز رسانه های دیجیتال فروش محصولات رسانه های دیجیتال و اقلام مرتبط در یک محیط امن سفارش داده شده و به دست متقاضی می رسد.

وی گفت: تعرفه ارسال مرسولات از طریق ebazar تفاوتی با ارسال دیگر مرسولات پستی نخواهد داشت و از نظر زمانی نیز براساس تعهد سرویس صورت می گیرد.

هفته آینده نسخه جدید سامانه بازار الکترونیک پست به نشانی www.ebazar.post.ir رونمایی خواهد شد. 

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.