فروشگاه نرم‌افزار‌ مک مملو از اپلیکیشن‌های تقلبی

بسیاری از طراحان اپلیکیشن، قوانین شرکت اپل برای نشر و فروش نرم‌افزار‌ها را سخت‌گیرانه می‌دانند؛ اما بررسی‌های سایت How-To Geek نشان می‌دهد این قوانین به معنای نبود اپلیکیشن‌های کم‌ارزش و بی‌استفاده نیست، موضوعی که دامن‌گیر اپلیکیشن‌های مک و Mac Store نیز شده است.

سایت How-To Geek در جستجوی خود در مک استور به سراغ مواردی مانند اپلیکیشن‌های مایکروسافت Office، نمایش‌دهنده‌ی فایل‌های PDF و نرم‌افزارهای محبوب و مورد استفاده عموم کاربران رفته است. به شکل مشخص در تمامی بررسی‌های انجام‌شده، شاهد وجود نرم‌افزارهایی با قیمت‌ بالا بودیم که جز استفاده از چند قالب ساده و یک بخش آموزشی عملاً هیچ کارایی خاصی نداشتند.

در عین حال اکثر این اَپ‌ها آیکون‌ و ظاهری مانند نرم‌افزارهای معتبر دارند و همین موضوع باعث می‌شود اگر کسی اطلاع چندانی در زمینه‌ی برنامه‌های کامپیوتر نداشته باشد، به‌راحتی به سراغ خرید و دانلود این اپلیکیشن‌ها برود.

حضور چنین برنامه‌های کم‌ارزش و بی‌استفاده‌ای از زمان رشد و همه‌گیر شدن نرم‌افزارهای کامپیوتری شدت بیشتری پیدا کرده و این در حالی است که هنوز هم افرادی هستند که اعتقاد دارند دانلود اَپ از استور اپل به معنای امن بودن آن است؛ در صورتی که وجود هر نرم‌افزار در فروشگاه‌های اپلیکیشن الزاماً به معنا سالم و معتبر بودن آن‌ نیست.

آیا شما هم تجربه خرید و دانلود اپلیکیشن‌های بی‌ارزش را دارید؟ نظر شما در خصوص مقابله با این دست از نرم‌افزارها چیست؟

۰ دیدگاه ۴ بازدید ۱

باز نشر: اخبار ایران و جهان ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.