فروشگاه های زنجیره ای مهمترین عامل ثبات قیمت ها

به گزارش ایرنا ، ‘محمد صادق مفتح’ روز چهارشنبه درحاشیه بازدید از نمایشگاه اصناف و شبکه توزیع زنجیره ای افزود : در راس برنامه های این وزارتخانه برای اصلاح نظام توزیع، توسعه فروشگاههای زنجیره ای و خصوصا زنجیره خرده فروشی است که مزاحمتی نیز برای کار اصناف ایجاد نشود.

وی با اشاره به شروع این حرکت در دولت دهم و در وزارت بازرگانی سابق افزود : در همه نظام های توزیعی به روز و مدرن فرماندهی قیمت را در بازار فروشگاه های زنجیره ای برعهده می گیرند و این حرکت در وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز ادامه یافت.

وی تاکید کرد : یک نظام توزیع به روز به راحتی می تواند به خط تولید سامان بدهد و اینها کاملا به هم مربوط است وتا زمانیکه یک نظام توزیع به روزنداشته باشیم نمی توانیم متوقع تولید به روز باشیم.

مفتح راه حل ایجاد تولید به روز و بهره ور را توسعه فروشگاه های زنجیره ای دانست و افزود: با این راه حل به راحتی می توانیم بر کیفیت، استاندارد تولید ، استاندارد توزیع و نظام توزیع نظارت داشته باشیم و مطمئن باشیم که با یک بازار آرامی و مطمئنی روبرو هستیم ، موج ها و نوساناتی که دربازارایجاد می شود ، تاثیری نخواهد داشت.

به گفته وی ، نوسانات بازار هراز گاهی با شایعه ایجاد می شود و همه ناشی از این است که ما یک نظام توزیع خرد و پراکنده داریم و توسعه فروشگاه های زنجیره ای به عنوان وزنه تعادل نظام خرد جزو محورهای اصلی برنامه های وزارت صنعت ، معدن و تجارت است .

اقتصام **۱۹۳۳**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۰۳۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.