فروش” ارز” به اشخاص خاص توسط بانک مرکزی/ “بانک ملی” فقط کارگزار فروش “ارز” بود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل سابق بانک ملی گفت: سیاست های اعمال شده برای فروش ارز در امارات توسط بانک مرکزی اعمال شده و بانک ملی فقط کارگزار فروش ارز بوده است.

فرشاد حیدری رئیس صندوق بازنشستگی بانک ها در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص فروش ارز در امارات به اشخاص خاص اظهار داشت: در سال ۹۰، بانک مرکزی برای دخالت در بازار ارز، اقدام به فروش ارز در امارات کرد که بر اثر سیاست های اعمال شده ارز ذکر شده فقط به اشخاص خاص فروخته می شد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی از طریق شعب بانک ملی اقدام به فروش ارز در امارات می کرد و بر اثر سیاستهای اعمال شده از طرف بانک مرکزی این ارز به اشخاص خاصی که کارگزار بانک مرکزی بودند فروخته می شد.

حیدری افزود: بعد از اختلاس اعلام شده در بانک ملی در سال ۹۰، شائبه هایی بوجود آمد و بانک مرکزی هم در این شرایط سعی می کرد تا به خاطر مشکلات بوجود آمده در بازار ارز فرش ارز به اشخاص خاص را به بانک ملی ربط دهد.

مدیر عامل سابق بانک ملی با اشاره به اینکه بانک ملی در جریانات بوجود آمده کاملا بی تقصیر بوده اظهار داشت: تمام دستورات و سیاست های اعمال شده برای فروش ارز در امارات توسط بانک مرکزی تعیین شده و خریدارها را هم بانک مرکزی تعیین می کرد و در این شرایط بانک ملی تنها به عنوان یک کارگزار عمل می کرده است.

وی گفت: بانک ملی هیچگاه ارز نداشته و فقط به عنوان یک بانک عامل فروش ارز عمل کرده است.

حیدری دربارهٔ آغاز افزایش نرخ ارز در پاییز ۹۰ گفت: روند فروش ارز از اوایل سال ۹۰ در حجم وسیع در امارات توسط بانک مرکزی آغاز شد و افزایش قیمت ارز هم از پاییز به بعد آغاز شد.

وی ادامه داد: بانک مرکزی در شرایطی که با مشکلاتی روبرو شده بود می خواست در افکار عمومی به گونه ای القا کند که بانک ملی ارزها را فروخته است در صورتی که بانک ملی فقط کارگزار بانک مرکزی بوده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.