فروش اسکناس نو ۳ برابر قیمت!

۲۶م اسفند ،

بینا- خرید و فروش اسکناس نو در شب عید رونق گرفته و دلالان بعضی از اسکناس‌ها را ۳ برابر قیمت اصلی به مشتریان می‌فروشند و می‌گویند که اسکناس نو ۱۰ هزار تومانی نداریم.
خرید و فروش اسکناس نو در آستانه شب عید رونق گرفته و دلالان بازار سیاه اسکناس‌های تانخورده را به هر تعداد و با قیمت‌های بالا در اختیار مشتریان قرار می‌دهند و هیچگونه محدودیتی برای فروش اسکناس نو به مشتریان ندارند.
براساس گزارش مهر، دلالان بازار سیاه خرید و فروش اسکناس نو طی این روزها مشتریان بسیاری دارند و مردم در مراجعه به آنها می توانند به راحتی هر میزان اسکناس نو را که بخواهند دریافت کنند. در بازار سیاه از اسکناس‌های ۱۰۰، ۲۰۰، ۵۰۰ و ۱۰۰۰ تومانی گرفته تا اسکناس‌های ۲ هزار تومانی، ۵ هزار تومانی به چشم می خورد، اما اکثر این دلالان اسکناس‌های ۱۰ هزار تومانی بسته ای ندارند و عنوان می کنند که اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی را اگر برای فروش داشته باشند، به صورت برگی (دانه‌ای) می فروشند.
البته بعضی از اسکناسها مانند اسکناسهای ۱۰ هزار تومانی و ۵ هزار تومانی کمتر در بازار سیاه خرید و فروش می شوند و بعضی از دلالان بعضی اسکناسها را ندارند و البته این امر بستگی به وفور اسکناسها در بازار دارد.
نرخ اسکناسها بستگی به فراگیری آنها در بازار دارد، به طوری که قیمت اسکناس‌های نو ۱۰۰ تومانی و ۲۰۰ تومانی بیشتر از ۵۰۰ تومانی است. به طور مثال بسته ۱۰۰ تایی اسکناس ۱۰۰ تومانی سه برابر قیمت واقعی خود به فروش می رسد. یا یک بسته ۱۰۰ تایی اسکناس ۲۰۰ تومانی ۱۵ هزار تومان بالاتر از قیمت اصلی فروخته می گردد.
در همین حال، بعضی از اسکناسها هم با تقاضای کمتری در بازار مواجه می باشند. اما در اصل اسکناسهای ۱۰۰۰ تومانی، ۲۰۰۰ تومانی و ۵۰۰۰ هزار تومانی نسبت به سایر اسکناسها از وفور بیشتری برخودارند.
دلالان بازار سیاه اسکناس نو، قیمت فروش بسته اسکناس ۱۰۰ تومانی به میزان ۱۰ هزار تومان را به مبلغ ۳۰ هزار تومان، بسته اسکناس ۲۰۰ تومانی به میزان ۲۰ هزار تومان را به مبلغ ۳۵ هزار تومان، بسته اسکناس ۵۰۰ تومانی به میزان ۵۰ هزار تومان را به مبلغ ۶۰ هزار تومان  به مشتریان اعلام می کنند.
هر بسته اسکناس ۱۰۰۰ تومانی به میزان ۱۰۰ هزار تومان هم توسط آنها ۱۰۸ هزار تومان، بسته ۲۰۰۰ تومانی به میزان ۲۰۰ هزار تومان به قیمت ۲۱۰ هزار تومان و بسته ۵۰۰۰ تومانی به میزان ۵۰۰ هزار تومان به قیمت ۵۲۰ هزار تومان فروخته می گردد.
خرید و فروش اسکناس نو در حالی در بازار سیاه رونق گرفته و به راحتی معامله می گردد که بانکهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی برای ارائه اسکناس نو به مردم به راحتی اسکناس نو را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و مردم در دریافت اسکناس از بانکها مشکلی ندارند.
بانک مرکزی اعلام کرده است که بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال اسکناس نو در تهران و دو برابر آن در شهرستانها با ترکیب‌های ۵۰۰ تومانی، هزار تومانی و ۲ هزارتومانی و ۵ هزار تومانی برای ایام پایان سال با توجه به نیاز مردم توسط شعب منتخب بانکهای تجارت و ملی توزیع می گردد.
نکته جالب اینکه بعضی از اشخاصی که اسکناسهای نو را برای عیدی دادن می خرند، اسامی، امضا، تبریک یا عناوین دیگری را بر روی این اسکناس های نو حک می کنند و یا می نویسند و در نهایت این اسکناسها پس از مدتی وارد چرخه پولی کشور می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.