فروش اوراق مشارکت برقآبی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از تمدید مهلت عرضه اوراق مشارکت طرح های برق آبی وزارت نیرو خبر داد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، بهروز مرادی گفت: تاکنون بیش از ۸۵ درصد اوراق مشارکت طرح های سد و نیروگاه های برق آبی با استقبال خوب مردم به فروش رسیده است.

وی افزود: با توجه به وضع نامطمئن و هیجانی بازارهای سکه و ارز، از عرضه اوراق مشارکت طرح های سد و نیروگاه های برق آبی استقبال گسترده ای صورت گرفت.

وی با بیان اینکه تا ساعت ۱۴:۳۰ روز یکشنبه ۱۲ شهریور به میزان دو هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال از اوراق مشارکت طرح های سد و نیروگاه های برق آبی شرکت از طریق شعب منتخب بانک سپه به فروش رسیده است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات اخیر در استان های تهران و البرز، عرضه این اوراق تا اخر امروز تمدید شده است.

مرادی با بیان اینکه در این مرحله دو هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت سال ۱۳۹۰ عرضه می شود، یادآور شد: این اوراق چهار ساله، بی نام، معاف از مالیات و با سود علی الحساب سالانه ۲۰ درصد عرضه می شود.

وی اظهار داشت: افزون بر این، حدود چهار هزار و ۴۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت سایر طرح های آبی شرکت آب و نیرو از روز ۲۰ شهریور عرضه می شود.

این مسئول تاکید کرد: این اوراق نیز با تضمین دولت و از طریق شعب منتخب بانک ملی در سراسر کشور به مدت شش روز کاری به فروش می رسد.

مرادی سپس افزود: این اوراق نیز چهار ساله، بی نام، معاف از مالیات و با سود علی الحساب سالانه ۲۰ درصد عرضه می شود.

به گفته وی، سود بازخرید این اوراق پیش از سررسید ۲۰ درصد و پیش از پایان دوره مشارکت با سود ۱۹٫۵ درصد خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به وضع کنونی بازار سرمایه، فروش اوراق مشارکت طرح های آبی همچون دوره گذشته با استقبال مردم مواجه شود.

براساس این گزارش، در سال گذشته بیش از ۹ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت طرح های برق آبی شرکت آب و نیرو فروخته شد./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.