فروش ۱۲۳ ملک مازاد بانک ها

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

بینا- مدیر عامل فروش اموال مازاد بانک ها( فام) از فروش ۱۲۳ ملک مازاد بانک ها از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: این تعداد از املاک در چهار مرحله مزایده به فروش رسیده است.
به گزارش تفسیری بینا، سید حسن یمنی به ایرنا،‌ افزود: مرحله پنجم و ششم فروش اموال مازاد بانک ها در حال انجام بوده و قرار است در این دو مزایده اختصاصی، املاک بانک های رفاه و صادرات به فروش برسد.
وی ادامه داد: همچنین روز چهارشنبه هفته پیش نیز پاکات مربوط به مزایده تیر ماه ۹۱ بازگشایی شده است.
مدیر عامل فروش اموال مازاد بانک ها اظهار داشت: این شرکت تا کنون حدود ۶ مزایده را انجام داده و قرار است تا پایان سال جاری این تعداد به ۱۰ مزایده افزایش یابد.
یمنی با بیان آنکه ۱۰ بانک بزرگ سهام دار این شرکت می باشند، گفت: علاوه بر این تعداد قراردادی نیز با پست بانک منعقد شده ضمن آنکه تا کنون این شرکت با ۷ بانک سهامدار نیز قراردادهایی را به امضاء رسانده است.
به نقل از وی، از ۱۰ بانک سهامدار این شرکت ۹ بانک اقداماتی را برای فروش اموال مازاد انجام داده اند.
یمنی همچنین از انجام مذاکراتی با بانک مسکن برای فروش اموال مازاد این بانک خبر داد و گفت: فروش اموال مازاد بانک ها در ۷ تا ۸ ماه اخیر با جدیت بیشتری دنبال شده و نتیجه مطلوبی نیز داشته است.
وی با بیان آنکه،‌ وزرات امور اقتصادی و حاویی نیز جلساتی را با اعضای هیات مدیره بانک ها برای فروش اموال مازاد برگزار نموده است،‌ گفت: در این جلسات از بانک ها خواسته شد تا همکاری های مناسبی را برای فروش اموال مازاد انجام دهند.
یاد آور می گردد در ماه های پیش رئیس جمهوری به وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی ماموریت داد که اموال مازاد بانک ها را شناسایی نموده و با فروش آنها درآمدهای حاصل را در راه پرداخت تسهیلات بانکی به جریان بیندازند.
شرکت فروش اموال مازاد بانک ها ( فام ) اواخر سال ۸۷ در جهتی دستور ریاست جمهوری به منظور افزایش منابع، ارتقای توان تسهیلات دهی بانک ها در عرصه تولید تشکیل شد تا از این طریق کلیه اموال و املاک مازاد بر نیاز بانک ها به روش مزایده عمومی به فروش برسد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.