فروش ۴٫۶ میلیاردیورویی سینماهای اروپا

فروش سینماهای اروپا در سال گذشته‌ی میلادی به رکورد شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون یورو رسید که فیلم‌های کمدی نقش بسزایی در ثبت این رکورد داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آمار ارائه شده مربوط به فروش سال گذشته‌ی سینماهای اروپا نشان می‌دهد، ۹۶۲ میلیون قطعه بلیط در سراسر کشورهای اروپایی فروخته شده است و مجموع فروش سینماهای اروپا با هفت درصد افزایش نسبت به سال ۲۰۱۰ به ۴/۶ میلیارد یورو رسید.

110-5.jpg

براساس اعلام سازمان نظارت بر تولیدات سمعی و بصری اروپا، اگرچه روند درآمد سینماهای اروپا طی دو سال گذشته اندکی کاهش یافته است، اما حجم تولیدات سینمایی همچنان روند رو به رشد خود را حفظ کرده است.

از نکات قابل توجه درباره‌ی تولیدات سینمایی اروپا در سال ۲۰۱۱ اینکه سهم فیلم‌های کمدی از ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۰ به ۵/۲۸ درصد افزایش یافت و در مجموع حدود ۱۲۸۵ اثر کمدی در کشورهای اروپایی به نمایش درآمدند که کشورهای فرانسه و انگلستان بیشترین سهم را از ساخت فیلم‌های کمدی داشتند.

در سال ۲۰۱۱ عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینماهای اروپا به قسمت دوم «هری‌پاتر و هدیه‌های مرگ» تعلق گرفت که حدود ۵/۳۷ میلیون بلیط برای آن فروخته شد. پس از آن فیلم «دزدان دریایی کارائیب؛ بر روی امواج غریبه» با ۱/۲۵ میلیون قطعه بلیط در رتبه‌ی دوم ایستاد و «گرگ و میش» با حدود ۲۲ میلیون قطعه بلیط در مکان سوم قرار گرفت.

به گزارش هالیوود ریپورتر، در سال گذشته عنوان دومین فیلم پربیننده‌ی محصول اروپا پس از «هری‌ پاتر» به «سخنرانی پادشاه» از انگلستان با ۸/۱۹ میلیون بیننده تعلق گرفت.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود افزایش تولید فیلم‌های سه‌بعدی که از ۲۸ فیلم به ۴۷ فیلم در سال ۲۰۱۱ افزایش یافت، سهم فیلم‌های سه‌بعدی از کل فروش سینماهای اروپا در سال گذشته به ۲۰ درصد کاهش یافت.

همچنین سهم تولیدات کمپانی‌های آمریکایی از فروش سینماهای اروپا با هفت درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۱ به ۶۸ درصد رسید.

در سال ۲۰۱۱ فرانسه بیشترین سهم را از درآمد سینماهای اروپا به دست آورد و حدود ۵/۱۰ درصد از کل فروش سینماهای اروپا به فیلم‌های ساخت فرانسه اختصاص داشت. ایتالیا با ۶/۴ درصد در رتبه‌ی دوم و آلمان با ۷/۳ درصد در رتبه‌ی سوم قرار گرفت.


بولتن نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.