فرگوسن:‌ فان‌پرسی من را یاد کانتونا می‌اندازد

۵ م دیماه ،

روبین فان‌پرسی، کاپیتان سابق آرسنال در فصل نقل‌وانتقالات تابستانی از این تیم جدا شد و با رقم ۲۴ میلیون پوند به منچستریونایتد پیوست تا شاگرد سر آلکس فرگوسن شود. او در تیم جدید خود خیلی زود جا افتاد و به ستاره خط حمله شیاطین سرخ تبدیل شد. او در ۲۱ مسابقه‌ای که تاکنون برای منچستریونایتد به میدان رفته، ۱۵ گل را به ثمر رسانده است.

فان‌پرسی در مدت کوتاه حضورش در منچستریونایتد با بازیکنان زیادی مقایسه شده است. رونی و اورا، ستاره هلندی تیم‌شان را با نیستلروی مقایسه می‌کنند ولی سر آلکس فرگوسن، سرمربی تیم نظر دیگری دارد و فان‌پرسی را با کانتونا، ستاره دهه ۹۰ تیمش مقایسه می‌کند.

اگر چه کمتر پیش می‌آید پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه منچستریونایتد دربارهٔ بازیکن خاصی صحبت کند ولی دربارهٔ فان‌پرسی رفتار دیگری دارد: “معمولا دوست ندارم به تمجید از بازیکنی خاص بپردازم؛ چرا که معتقدم فوتبال یک بازی گروهی است و ما یک تیم کامل هستیم نه یک بازیکن خاص. با این حال بر این باورم که صدرنشینی ما در لیگ برتر قبل از سال جدید میلادی به سبب نمایش خوب فان‌پرسی بوده است. گاهی اوقات شانس به یک تیم روی می‌آورد و بازیکن بسیار خوبی را جذب می‌کند. این موضوع دربارهٔ ما کاملا صادق است چرا که جواهری کمیاب چون فان‌پرسی را جذب کردیم. پیش از این تجربه کانتونا را داشتیم. او در آن زمان فوق‌العاده بود و تیم ما را کاملا متحول کرد. فان‌پرسی من را به یاد کانتونا می‌اندازد. او می‌تواند همان تاثیر اریک را در منچستریونایتد داشته باشد. همیشه قرار نیست یک بازیکن خوب را با رقمی نجومی به خدمت گرفت. برای کانتونا تنها یک میلیون پوند پرداخت کردیم. کریستیانو رونالدو را هم با رقم ناچیزی به خدمت گرفتیم ولی همه شاهد می باشند که این دو بازیکن به چه ستاره‌های تبدیل شده‌اند.

کانتونا در سال ۱۹۹۲ با رقم ۱٫۲ میلیون پوند از لیدز به منچستریونایتد پیوست. یونایتد در آن زمان جزء مدعیان نبود و در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت اما این هافبک فرانسوی به کمک فرگوسن به یکباره شیاطین سرخ را متحول کرد. تنها یک سال بعد منچستریونایتد با اختلاف ۱۰ امتیازی نسبت به تیم دوم جام قهرمانی را بالای سر برد. این اولین قهرمانی فرگوسن با شیاطین سرخ بود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.