فستیوال فیلم دوحه میزبان ˝بچه‌های آسمان˝ مجیدی می‌‌شود

یکشنبه ۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فیلم سینمایی ˝بچه‌های آسمان˝ ساخته تحسن‌برانگیز مجید مجیدی در بخش ویژه فستیوال فیلم دوحه تریبکا نمایش داده می‌شود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، iبه نقل از مسئولان قطری این دوره فستیوال فیلم دوحه تریبکا، فیلم سینمایی “بچه‌های آسمان” در کنار فیلم‌های مطرحی همچون؛ “سینما پارادیزو” اثر جوزپه تورناتوره، “شجاع دل عروس را می‌رباید” اثر آدیتیا کوپرا و “ای.تی” اثر استیون اسپیلبرگ در یکی از بخش‌های ویژه این فستیوال بین‌المللی نمایش داده می‌شود.

بنابراین گزارش تفسیری، فیلم سینمایی «بچه های آسمان» که در سال ۱۹۹۹ میلادی در بین ۵ نامزد نهایی دریافت جایزه iبهترین فیلم غیرانگلیسی زبان مراسم آکادمی اسکار قرار گرفته بود، پیش از این موفق iبه دریافت جوایز برجسته ای مانند سیمرغ بلورین iبهترین فیلم فستیوال فیلم فجر، جایزه فیپرشی فستیوال فیلم مونترال و جایزه iبهترین فیلم از نگاه تماشاگران فستیوال فیلم ورشو شده است.

به نوشته هالیوودریپورتر، “مسابقه فیلم‌های عربی” شامل فیلم‌های داستانی، آثار مستند و فیلم‌های کوتاه، “سینمای معاصر جهان”، “فیلم‌های ساخته شده در قطر” و “نمایش ویژه” از جمله بخش‌های مختلف این دوره فستیوال فیلم دوحه قطر می باشند.

گفتنی است، در این دوره از فستیوال فیلم دوحه تریبکا که از روز ۱۷ تا ۲۴ ماه نوامبر (۲۷آبان ماه تا ۴آذرماه) برگزار می‌شود، در مجموع ۸۷ فیلم از سراسر دنیا نمایش داده می‌شود.

 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.