فصل بهار؛ موعد تولد فراکسیون اعتدال/ این فراکسیون وابستگی جناحی به دولت ندارد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نماینده رباط‌کریم در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون اعتدال در صورت نیاز از دولت در جهت رسیدن به منافع نظام و منویات مقام معظم رهبری دفاع خواهد کرد، این در حالیست که برخی نمایندگان پیش از تولد فراکسیون اعتدال آن را در نطفه خفه می‌کنند که معتقدیم روشی ناصحیح است.

“ابراهیم نکو” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره تشکیل فراکسیون اعتدال در مجلس و بحث‌های جناحی مربوط به آن اظهار داشت: متاسفانه در مجلس تعدادی فقط به کارهای سیاسی و نه فراگیر می‌اندیشند و گروهی دیگر پررنگ‌تر از دیگران به دنبال ضربه زدن به دولت هستند.
 
وی با بیان اینکه بعضی از نمایندگان تشکیل فراکسیون اعتدال را منتسب به دولت و یا جناح خاص می‌دانند، ادامه داد: در واقع با این نوع اظهارات قصد ناکام گذاشتن این فراکسیون را دارند، این در حالیست که فراکسیون اعتدال مشی مشخص اعتدال دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به رفتارهای تندرو و افراطی برخی نمایندگان مجلس که گا‌هی برخی عملکردهای مثبت دولت را منفی جلوه می‌دهند، اشاره کرد و گفت: فراکسیون اعتدال رفتارهای دور از منطق و قواعد مجلس را که بعضا از سوی برخی نمایندگان اعلام می‌شود را غیر منصفانه قلمداد می‌کند.
 
نکو حساب برخی نمایندگان مجلس را از دیگران جدا دانست و افزود: فراکسیون اعتدال در صورت نیاز از دولت در جهت رسیدن به منافع نظام و منویات مقام معظم رهبری دفاع خواهد کرد، این در حالیست که برخی نمایندگان پیش از تولد فراکسیون اعتدال آن را در نطفه خفه می‌کنند که معتقدیم روشی ناصحیح است.   
 
نکو در پاسخ به این سوال که برخی نمایندگان اعتقاد دارند که تعداد فراکسیون اعتدال انگشت شمار است، اضافه کرد: چندی پیش توکلی به عنوان یکی از لیدرهای مجلس طی مصاحبه‌ای اشاره‌ای به فراکسیون اعتدال کرد و گفت: “این فراکسیون بیش از صد نفر نخواهد بود.” وقتی وی تا صد رقم را پیش بینی می‌کند، بیانگر قوی بودن این فراکسیون است.  
 
نکو بار دیگر تاکید کرد: فراکسیون اعتدال هیچ‌گاه منتصب به دولت نخواهد بود و با هدف تامین منافع نظام عمل خواهد کرد.   
 
وی در پاسخ به این سوال که رهروان ولایت خود را اعتدال گرا دانسته و معتقد است که نیازی به تشکیل فراکسیون اعتدال نیست، یادآور شد: فراکسیون رهروان ولایت جزو فراکسیون‌های معتبر مجلس بوده که ما نیز به عنوان موسسان این فراکسیون قلمداد می‌شویم، اما احساس می‌کنیم در فراکسیون رهروان اراده‌ای بر دفاع از برخی رفتارهای معقولانه و منصفانه دولت وجود نداشته و یا آن اراده انگشت شمار و بی‌تاثیر است.   
 
نماینده مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه فراکسیون اعتدال در فصل بهار متولد می‌شود، خاطرنشان کرد: این فراکسیون در مقابل  نوجوان بودن رهروان ولایت  هر روز در حال سازماندهی است، فراکسیون اعتدال به گونه‌ای رشد و نمو می‌یابد که از‌‌ همان دوران جوانی و پختگی وارد کار شود، به همین خاطر است که هر روز شاهد ارائه نظرهای بسیار سازنده در تکمیل مشی‌های این فراکسیون هستیم.   
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: احساس می‌کنیم مکث در مدت زمانی برای پختگی فراکسیون اعتدال لازم است که دلیل شکل گیری دیرهنگام آن نیز این است که ما هر روز نکته‌های بسیاری از سوی نمایندگان فعال می‌بینیم که پختگی فراکسیون را به دنبال داشته و در ‌‌نهایت در تصمیمات منسجم فراکسیون اثرگذار خواهد بود.   
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.