فضای “کسب و کار” را با متخصصان داخلی پر کنیم

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

پیشرفت محیط کسب و کار نیازمند حذف نیروهای خارجی از بازار کار و تعیین برنامه های مرور کارشناسانه و اجرای برنامه های توسعه اقتصادی است.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: امروزه به دلیل نبود سیاستهای حساب شده در زمینه اشتغالزایی و بی توجهی به واحدهای تولیدی و عدم حمایت از بخش خصوصی در جذب نیروهای حرفه ای نتوانسته ایم گام های موفقی در فضای کسب و کار کشور برداریم.

وی افزود: با برنامه ریزی دقیق در عرصه توسعه ی محیط کسب و کار می توان با به کارگیری نیروهای تحصیلکرده اشتغالزایی را گسترش داده و به توسعه اقتصادی کشور نیز کمک کرد.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم باید یک متولی جدی تری را برای امر اشتغال قرار داده و با برنامه ریزی دقیق و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و فنی وضعیت محیط کسب و کار را بهبود دهد.

طاهری در ادامه افزود: براساس اصل ۴۳ قانون اساسی تاکیدی بر فراهم کردن زمینه های اقتصادی برای اشتغالزایی شده است که رفاه مردم تامین شود.

وی گفت: باید برای اشتغالزایی و جذب نیروها برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت را کنار گذاشته و به طور کلی موضوعات را حل کنیم که در مرحله ی اول باید تکلیف مهاجرین در کشور را مشخص کرده و فضای کسب و کار را برای نیروهای ایرانی فراهم کنیم.

طاهری افزود: در حال حاضر در زمینه ی اشتغال نیازمند یک انقلاب فرهنگی اقتصادی هستیم تا کارشناسان در طی یک برآورد اقتصادی میانگینی از وضعیت شغل های مناسب برای جوانان کشور در زمینه ی توسعه و پیشرفت کشور فراهم شده و بتوانیم نیروهای جدید به تدریج جذب محیط کسب و کار داشته باشیم.

وی گفت: با رونق اشتغال چرخه ی اقتصادی کشور دگرگون خواهد شد و سبب عوض شدن دیدگاه غربی ها نسبت به کشور خواهد بود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.