فضای روابط این استان با جمهوری خودمختار نخجوان خوب است

ابراهیم فتح الهی روز پنج شنبه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان جمهوری خودمختار نخجوان با تاکید بر توسعه روابط استان آذربایجان غربی و جمهوری خودمختار نخجوان افزود: هفته گذشته اجازه نامه راه اندازی خط مستقیم اتوبوسرانی بین ارومیه و نخجوان از وزارت راه و شهرسازی گرفته شد.

وی گفت: با ایجاد این خط مستقیم در آینده مردم آذربایجان غربی با اتوبوس به نخجوان رفت و آمد خواهند کرد.

وی با تاکید بر توسعه روابط آذربایجان غربی و جمهوری خودمختار نخجوان ادامه داد: سفر وزیر ورزش و جوانان جمهوری خودمختار نخجوان به ارومیه نشان از اراده بالای این کشور بر توسعه روابط دوجانبه دارد و ما از این رویکرد استقبال می کنیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در ادامه رفت و آمد مسوولان دو کشور جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری اسلامی ایران را برای دو طرف مثبت ارزیابی کرد و افزود: از فدراسیون والیبال جوانان نخجوان دعوت می کنیم به صورت دوستانه در شانزدهمین دوره مسابقات والیبال جوانان آسیا که مهر ماه سال ۹۱ در ارومیه برگزار می شود حضور یابد.

وی همچنین بر عملیاتی شدن پروتکل های دو جانبه و اراده دو طرف بر گسترش همکاریها تاکید کرد و گفت: با توسعه ارتباطات بین ارومیه و نخجوان به خصوص افزایش مراودات ورزشی در آینده شاهد توسعه همکاری های در سایر حوزه ها باشیم.

در این دیدار طرفین ضمن اشاره به علایق و مشترکات دو کشور، فضای روابط را خوب توصیف کرده و از اراده دو کشور در جهت تعمیق و گسترش روابط بحث و گفت و گو کردند.

‘ آزاد جبار اف ‘ وزیر ورزش و جوانان جمهوری خودمختار نخجوان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام رییس مجلس و مسوولان بلندپایه این جمهوری به مقامات استان آذربایجان غربی و کشور، توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران را سیاست اصولی جمهوری خودمختار نخجوان عنوان و اظهار امیدواری کرد که این روابط بیش از پیش در خدمت منافع دو کشور قرار گیرد.

۵۸۱/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۳۶۴۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.