فضای نشر ایران در نمایشگاه بعدی کتاب فرانکفورت افزایش می‌یابد

علی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، ارزیابی خود را از حضور ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت اینگونه عنوان کرد: با توجه به وقفه‌ای که سال گذشته به وجود آمد، برنامه‌ریزیهای خوبی برای حضور جدی در این نمایشگاه انجام شد و خوشبختانه حضور پررنگی را در نمایشگاه داشتیم.

به گفته سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناشران ایرانی اعم از ناشران دولتی و خصوصی در ۱۴ غرفه از نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته‌اند که ۳ غرفه آن در سالن کودک و نوجوان، یک غرفه (موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی) در سالن کشورها و مابقی (۱۰ غرفه) در طبقه پایینی سالن بخش بین‌الملل این نمایشگاه مستقر بوده‌اند.

وی در عین حال تاکید کرد: طبیعی است هر حرکتی که صورت می‌گیرد، پس از انجام باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا برای بار دوم با نظم و انظباط بیشتری صورت گیرد؛ در مورد حضور کشورمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم اوایل هفته آینده جلسه‌ای با حضور ناشران ایرانی حاضر در آن برگزار می‌شود.

اسماعیلی افزود: برنامه ما به عنوان معاونت فرهنگی وزارت ارشاد این است که برای دوره بعدی نمایشگاه کتاب فرانکفورت، فضای بزرگتری را بگیریم و همه ناشران را در یک جا تجمیع کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در ادامه از تشکیل دبیرخانه‌ای دائمی برای حضور ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در خارج از کشور خبر داد و گفت: این دبیرخانه در موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی تشکیل شده است.

وی افزود: ما از این بابت که برخی از ناشران ایرانی که در نمایشگاه کتاب فرانکفورت فاقد غرفه بودند اما مسئولانه در آن حضور یافتند و اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه نشر کردند، خوشحالم و این نشان دهنده پویایی نشر ما است.

علی اسماعیلی با اشاره به جلساتی که با نماینده مقام معظم رهبری، سفیر ایران در آلمان و سرکنسول ایران در فرانکفورت برگزار شده است، به اهمیت نمایشگاه کتاب فرانکفورت پرداخت و ابراز امیدواری کرد حضور نشر ایران در دوره آتی نمایشگاه کتاب فرانکفورت موثرتر از امسال باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما باید سال آینده هدفمندتر از امسال و سال‌های قبل و در جهت تروین فرهنگ ناب اسلامی و ترجمه آن به زبان‌های مختلف دنیا و عرضه آن به دنیا اقدام کنیم.

وی درباره درخواست برخی تشکل‌های نشر برای رزرو ۵۰۰ مترمربع از فضای نمایشگاه کتاب فرانکفورت در سال ۲۰۲۴ از سوی ایران، گفت: با رایزنیهایی که صورت گرفته، قرار شد از همین الان امکان ثبت‌نام ناشران برای حضور در دوره بعدی این نمایشگاه فراهم شود و قطعاً فضای نشر ایران در نمایشگاه بعدی کتاب فرانکفورت بیشتر خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.