فضای نشر ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت دو برابر شد

محمد عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برنامه‌ریزی جدی برای حضور موثر نشر ایران در شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: هماهنگیهای لازم در این باره انجام شده و مکاتباتی هم با سفیر کشورمان در آلمان انجام داده‌ایم و آنها هم اعلام کرده‌اند که همکاری لازم را برای حضور هر چه بهتر ایران در این نمایشگاه، با ما خواهند داشت.

وی افزود: چندین جلسه هماهنگی اجرایی با موضوع حضور نشر ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت هم برگزار شده و در حال انجام بحث‌های محتوایی و انتخاب کتاب‌ها برای ارائه در شصت و چهارمین دوره این نمایشگاه هستیم.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه فرهنگی همچنین از افزایش چشمگیر فضای نشر ایران در این نمایشگاه بین‌المللی خبر داد و گفت: سال گذشته فضای غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۸۰ مترمربع بود. امسال و پس از پیگیری‌های مستمری که انجام دادیم، ۹۶ مترمربع فضا در یکی از بهترین مکان‌های نمایشگاه و ۶۴ مترمربع هم در سالن کودک و برای عرضه آثار این حوزه به کشورمان اختصاص یافته است.

عظیمی ادامه داد: ما هم اکنون در حال طراحی غرفه مد نظرمان در نمایشگاه کتاب فرانکفورت هستیم و فکر می‌کنم امسال شرایط برای نمایش تازه‌های نشر ایران در این نمایشگاه بین‌المللی، از هر نظر بهتر باشد.

سال گذشته و به دلیل پرداخت نشدن هزینه غرفه ایران در شصت و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت و حضور نیافتن نمایندگان ایران، غرفه کشورمان از سوی مسئولان این نمایشگاه مسدود شد.

شصت و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت از ۱۰ تا ۱۴ اکتبر امسال (۶ تا ۱۰ مهر) برگزار می‌شود. امسال نیوزلند میزبان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.