فضا برای کسب و کار خودروسازان فراهم نمی باش

این خبر امروز دوشنبه ۸ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

فضا برای کسب و کار خودروسازان فراهم نمی باش

عصر خودرو :عضو انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو بر لزوم ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای صنعت خودروسازی تاکید نمود و گفت:‌ باید فضایی مناسب برای پیشبرد فعالیت این صنعت استراتژیک، مهیا شود.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از موج رضا رضایی با اعلام این مطلب، افزود: هم اکنون امکان پیشبرد و پیاده سازی برنامه ها و اهداف از پیش تعیین شده استراتژی توسعه صنعت خودروسازی iبه سبب نبود فضای مناسب کسب و کار در کشور، وجود ندارد.
وی انتقال فناوری و تکنولوژی های نوین، اعمال سیاست های حمایتی دولت،‌ افزایش سرمایه گذاری ها و ثبات بازار و فضای کسب و کار را از جمله راهکارهای مناسب iبه منظور تحقق اهداف صنعت خودروسازی در استراتژی مدون شده برشمرد.
رضایی اظهار داشت: شرایط موجود در بازار در کنار افزایش فشارهای سیاسی حاکم بر مسائل اقتصادی بر کشور، شرایط دشوای را برای فعالان عرصه صنعت iبه منظور پیشبرد اهداف تعیین شده iبه وجود آورده است.
عضو انجمن قطعه سازان تصریح نمود: در سند چشم انداز ۱۴۰۴،‌ اهدافی نظیر توسعه ظرفیت های تولیدی شرکت های خودروسازی iبه پنج میلیون دستگاه خودرو در سال پیش بینی شده است ضمن آنکه بر ضرورت ورود این صنعت iبه بازارهای جهانی نیز تاکید شده است.
به گفته وی، دستیابی iبه اهداف فوق در شرایط موجود برای شرکت های خودرو و قطعه سازی کمی دشوار iبه نظر می سد اما در سایه حمایت های دولت می توان امیدوار بود که اهداف این صنعت استراتژیک در پایان چشم انداز ۱۴۰۴ تحقق یابد.
رضایی در ادامه مشکل عمده این شرکت های صنعتی را کمبود نقدینگی عنوان نمود و بیان داشت: ارائه تسهیلات دو هزار میلیاردی می توانست بخش عمده ای از بحران مزبور را مرتفع کند اما این امر هم اکنون iبه نوعی منتفی شد و محدودیت های تولیدی در این واحدهای صنعتی همچنان پا بر جا باقی ماند.
این کارشناس صنعت خودروسازی در پایان با اعلام اینکه هیچ گونه احتکاری در صنعت خودرو و قطعه سازی وجود ندارد، خاطرنشان نمود: کمبود قطعات منجر شده تا بخش قابل توجهی از تولیدات شرکت های خودروسازی تکمیل نشود و در پارکینگ این شرکت های صنعتی باقی بماند که از این امر نباید با عنوان احتکار در صنعت خودروسازی یاد نمود.

دوشنبه ۸ آبان   ۴:۵۲

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.