فعالیت‌های زود‌هنگام انتخاباتی باید توسط دستگاه قضایی رسیدگی شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

وکیل پایه یک دادگستری با انتقاد از فعالیت‌های تبلیغاتی زود‌هنگام برخی از کاندیداها برای ریاست جمهوری‌ تصریح کرد: اگر اینگونه اقدامات مصداق تبلیغات باشد باید از سوی دستگاه قضایی مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد لذا ورود زود‌هنگام به انتخابات به مصلحت جامعه نیست.

علی‌اکبر ابویی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، درباره طرح مجلس درباره لزوم استعفای کاندیداهای ریاست جمهوری ۶  ماه قبل از برگزاری انتخابات‌ اظهار داشت: این مصوبه مغایر با قانون اساسی است اما به دلیل اینکه بر اساس قانون‌مداری و اینکه هر شخصی براساس صلاحیت‌های که دارد انتخاب می‌شود، قطعا بدین طریق خواهیم توانست انتخابات سالم و شفافی را برگزار کنیم.  
 
این حقوقدان سلامت انتخابات را موضوعی اساسی دانست و ادامه داد: مسئولان باید با وجدان الهی وارد شوند تا شاهد انتخاباتی سالم باشیم و از سوی دیگر نیز باید واقعیت‌های گوناگون از جهات مختلف برای شفافیت انتخابات صورت بگیرد.
 
وی به وظیفه دستگاه قضا در برخورد با تخطی نامزدهای انتخاباتی در طول تبلیغات اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه کاندیدی در زمان تبلیغات خود مرتکب تخلفی شود از نظر قانونی وظیفه قوه قضائیه است که با شخص مورد‌نظر برخوردی قاطع و جدی داشته باشد.
 
ابویی با انتقاد از فعالیت‌های تبلیغاتی زود‌هنگام برخی از کاندیداها برای ریاست جمهوری‌ تصریح کرد: اگر اینگونه اقدامات مصداق تبلیغات باشد باید از سوی دستگاه قضایی نیز مانند سایر دستگاه مربوطه، مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد لذا ورود زود‌هنگام به انتخابات به مصلحت جامعه نیست.
 
این حقوقدان با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های ذی‌‌ربط باید تلاش کنند که شفافیت و سلامت انتخابات پیش از پیش اعمال شود، خاطر‌نشان کرد: تاکنون تمامی انتخابات در جامعه سالم بر‌گزار شده است ولی این امر مانع از این نمی‌شود که دستگاه‌های مربوطه تدابیر بیشتری نداشته باشند.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.