فعالیت قرآنی مستلزم برنامه و بودجه معین است

معاون مرکز ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وضعیت فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور رو به رشد است و باید تمسک به قرآن و اهل ‌بیت‌(ع) در همه زیرساخت‌های کشور نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سعیدی در جشن فارغ‌التحفیظی ۱۲۰ حافظ کل قرآن با عنوان بزرگترین اجتماع قرآنی کشور، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی باید در سطح کشور گسترش یابند چرا ‌که تعداد بیشتر قرآن‌آموزان، بسط و ترویج فرهنگ قرآنی را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه موج قرآنی در کشور روز به روز گسترده‌تر می‌شود و شاهد اجرای برنامه‌های غنی‌تری در این زمینه هستیم و نمونه آن این است که یک استان و شهرستان برنامه‌ای در سطح ملی برگزار می‌کند که کاری کم‌نظیر است.

سعیدی با بیان این‌که «در روزهای آینده خبرهای خوب قرآنی در راه است» افزود: اجرای طرح‌های قرآنی در سطح کشور مستلزم برنامه و بودجه معینی است و تا زمانی ‌که ساختار موجود نبود، متأسفانه بودجه‌های فرهنگی آن چنان‌ که شایسته است جذب فعالیت‌های قرآن و عترت نمی‌شد و راه‌اندازی معاونت توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد موجب شد فعالیت‌های قرآن در ساختار رسمی دولت بیش از پیش گنجانده شود.

معاون توسعه فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اظهار کرد: کسانی‌ که در مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حافظ قرآن شدند از سوی مرکز توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد، کمک هزینه حج عمره دریافت می‌کنند که بسته به نمره‌ای که حافظان کل در آزمون رسمی کشور کسب کردند، بین ۴ تا ۷ میلیون ریال تقدیم کمک هزینه سفر حج به آ‌ها اهدا می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین برای هر یک از حافظان کل قرآن که در آزمون رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد پذیرفته شوند، در صورت توافق با سازمان حج و زیارت، یک سهمیه حج در نظر گرفته می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.