فعالیت بیش از دو هزار و ۳۵۰ مرکز درمان اعتیاد در کشور

رییس کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: هم اکنون ۱۸۹ مرکز درمان اعتیاد در بخش دولتی و دو هزار و ۱۶۲ مرکز در بخش خصوصی با مجوز این وزارتخانه فعال است.

‘عباسعلی ناصحی’ افزود: در زمان حاضر ۴۷ هزار و ۲۳۳ معتاد در مراکز دولتی و ۳۸۵ هزار و ۴۱۷ معتاد در بخش دولتی تحت پوشش خدمات درمانی اعتیاد قرار دارند.

وی در ادامه پیش بینی کرد ۱۰ تا ۲۰ درصد بیماران معتاد در مراکز درمانی ترک و درمان اعتیاد تحت پوشش درمان با شربت تریاک قرار گیرند.

ناصحی افزود: شربت تریاک به اندازه کافی در کشور تولید می شود اما به نظر می رسد به علت انگ و تلقی کردن آن به عنوان ادامه مصرف مواد مخدر و اعتیاد، این روش درمانی چندان توسعه نیافته است.

وی خاطرنشان کرد درمان با شربت تریاک به تدریج با فرهنگ سازی و اجرای برنامه های آموزشی متعدد برای پزشکان، روانشناسان و بیماران معتاد، به حد مورد نظر خواهد رسید.

ناصحی گفت: شربت تریاک یا ‘اپیوم تینگچر’ می تواند جایگزین مصرف مواد افیونی شود و سپس با کم کردن تدریجی مصرف آن -به دلیل آسان تر بودن ترک آن- می توان اعتیاد فرد به مواد افیونی را برطرف کرد.

وی افزود: اعتیاد به مواد افیونی، آسیب های اجتماعی، روانی و اقتصادی فراوانی به جامعه تحمیل می کند بنابراین با استفاده از روش های درمانی گوناگون باید با آن مبارزه کرد.

اجتمام**۹۱۸۵ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۶۵۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.