فعالیت دانشگاه فرهنگیان کردستان نیازمحور و پژوهش محور است

۳۱فروردین۱۳،

vahid (26)-12.jpg

سرپرست پردیس شهید مدرس سنندج، با بیان اینکه پردیس فرهنگیان کردستان از نظر وسعت بزرگترین پردیس دانشگاهی کشور است، گفت: دانشگاه فرهنگیان در اجرای سند تحول بنیادین و به منظور تامین نیروی انسانی آموزش و پرورش بر اساس نیاز اعلام شده تاسیس و فعالیت دانشگاه نیز نیازمحور و پژوهش محور است.

بهنام حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ‌منطقه کردستان، با اشاره به سابقه فعالیت دانش سراهای مقدماتی و عالی و فعالیت مراکز تربیت معلم و شکل‌گیری دانشگاه فرهنگیان، گفت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در اول اسفند ماه ۹۰ تصویب و با تاسیس ۳۲ پردیس خواهران و ۳۲ پردیس برداران در سطح کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: تعداد ۲۵ هزار دانشجو از طریق آزمون سراسری سال ۹۱ در سطح کشور برای ادامه تحصیل جذب این دانشگاه‌ها شدند، که از این تعداد سهمیه استان کردستان شامل ۱۱۰ نفر زنان و ۴۵۰ نفر آقایان بود.

سرپرست پردیس شهید مدرس سنندج با اشاره به دایر بودن پنج رشته تحصیلی در این دانشگاه، با تشریح وضعیت ترکیب نیروی انسانی دانشگاه و اعضای هیات علمی، گفت: در این دانشگاه ۱۵ نفر هیات علمی و ۱۳۰ نفر استاد مدعو به دانشجویان آموزش می‌دهند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های دانشگاه فرهنگیان کردستان، گفت: از نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تعداد ۴۵۰ دانشجوی پسر در مقطع کارشناسی پیوسته وارد این دانشگاه شدند و تعداد ۱۲۰۰ دانشجو در ۱۲ رشته کارشناسی ناپیوسته مشغول ادامه تحصیل می باشند.

حیدری در پایان از کسب ۵۶ رتبه کشوری توسط دانشجویان پردیس شهید مدرس در مسابقات علمی، فرهنگی و آموزشی خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.