فعالیت عکاسان خبری مجلس محدود می‎شود

ایران > قانونگذاری
رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب طرحی در خصوص اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس مبنی بر محدود کردن کار عکاسان خبری در صحن پارلمان خبر داد.

به گزارش مهر، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به تصویب طرح اصلاح بعضی از مواد آیین نامه داخلی مجلس در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در طرحی که به کمیسیون ارائه شده است تاکید شده که کار عکاسان خبری در صحن مجلس محدود شود.

وی گفت: در طرح اولیه مقرر شده بود که عکاسان خبری ۱۵ دقیقه اول آغاز جلسه علنی مجلس در صحن حضور داشته باشند و کار خبری خود را انجام دهند اما در بررسی این طرح کمیسیون این زمان را به یک ساعت افزایش داد.

رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: جمعی از نمایندگان نسبت به انتشار یافتن عکس‌هایشان در حالت‌های مختلف شکایت داشتند و معتقد بودند که کجای دنیا رسم است که نماینده به سرش دست بکشد و عکسش منتشر شود؟ بنابراین طرحی تهیه کرده‌اند تا عکاسان زمان محدودی در صحن مجلس حضور داشته باشند اما هیچ محدودیتی برای حضور خبرنگاران وجود ندارد و آنها می‌توانند تا پایان جلسه در صحن مجلس بمانند.

وی گفت: البته برای حضور تصویربرداران صدا و سیما هم مشکلی وجود ندارد این مصوبه کمیسیون صرفا کار عکاسان را به یک ساعت محدود می‌کند.

یوسفیان ملا خاطرنشان کرد: این طرح که به تصویب کمیسیون آیین نامه رسیده احتمالا هفته آینده در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد.

مهدی کوچک زاده نماینده تهران سال قبل به دنبال اعتراضاتی که خود و چند تن از نمایندگان از انتشار یافتن عکس‌هایشان در پایگاه اینترنتی‌ها و خبرگزاری‌ها داشتند طرحی برای محدودیت کار خبرنگاران تهیه کردند و نظرشان این بود که عکاسان خبری فقط در ۱۵ دقیقه آغاز جلسه امکان حضور در صحن علنی مجلس را داشته باشند.

این طرح به صورت فوریتی در مجلس مطرح شد اما مجلس به آن رای نداد بنابراین به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار دارد و هم اکنون با تغییراتی به تصویب کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس رسیده است و در دستور کار مجلس قرار گرفته است.


RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.