فعالیت های قرآنی اوقاف تشریح شد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه؛

نشست خبری تشریح فعالیت های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با حضور ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی این سازمان صبح امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حجت الاسلام و المسلمین ولی یاراحمدی در سخنانی گفت: سازمان اوقاف به عنوان قدیمی ترین سازمان فعال در امور قرآنی یکی از مهمترین ماموریت های قرآنی را در کشور بر عهده دارد که آن برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف از سطح شهرستانی تا سطح بین المللی است.
وی با اشاره به برگزاری برخی از مسابقات یاد شده ادامه داد: مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف تاکنون ۳۴ دوره مسابقات قرآنی، ۱۵ دوره مسابقات اذان، ابتهال و مدیحه سرایی و ۲۹ دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم را برگزار کرده گه این امر بیانگر تلاش مضاعف سازمان اوقاف در این راستاست.
یاراحمدی در ادامه از برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم در کشور خبر داد و افزود: ثبت نام این مسابقات در مرحله شهرستانی از مرداد امسال شروع شده و تا پایان مهر ادامه داشت و مسابقات مرحله شهرستانی در حد فاصل اوایل مهر تا دهم آبان امسال برگزار می شود.
وی گفت: مرحله استانی این مسابقات نیز همزمان با دهه ولایت تا نیمه آذر امسال برگزار می شود و مرحله کشوری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم نیز همزمان با ایام ولادت حضرت پیامبراکرم (ص) و ایام دهه فجر برگزار می شود.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آمار شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند که نسبت به سال گذشته رشته قابل توجه و چشمگیری را داشته و تعداد شش هزار نفر از شرکت کنندگان در مرحله شهرستانی به مرحله استانی راه می یابند و تعداد ۵۷۰ نفر از آنان در رشته های مختلف به مرحله کشوری راه می یابند.
یاراحمدی اظهار داشت: در مرحله شهرستانی ۳۸۰ شهرستان بالغ بر ۱۹۰۰ مسابقه در طول سال برگزار می کنند و در مرحله استانی مسابقات قرآن در رشته های حفظ قرائت و ترتیل ۹۳۰ مسابقه برگزار می شود و در مرحله کشوری نیز بالغ بر ۲۳ مسابقه در رشته های مختلف و در مقاطع بزرگسالان و شکوفه ها برگزار می شود که مجموع آن بالغ بر ۱۴ هزار نوع مسابقه در رشته های مختلف در سطح کشور است.
وی در ادامه با اشاره و تاکید بر اینکه نیاز امروز جامعه قرآنی کشور تفاوت زیادی با گذشته دارد تصریح کرد: به دلیل مخاطبان زیاد و مسئولیت برگزاری مسابقات رسمی قرآن کریم، افزایش تعداد علاقمندان، افزایش سطح مسابقات و لزوم برنامه ریزی تخصصی و کارشناسی برای اداره این برنامه ها و برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و رشد سه برابری محافل قرآنی، سازمان اوقاف را بر آن داشت که تصمیم به تقویت مجموعه قرآنی  خود بگیرند و اقدام به ایجاد مرکز قرآنی کند که این اقدام نوید بخش فعالیت های هر چه بهتر قرآنی در کشور است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دیگر برنامه های قرآنی در نظر گرفته این سازمان ملی امسال و سال آینده خاطر نشان کرد: مرکز برنامه های آموزشی خاصی را برای راه یافتگان به مرحله کشوری سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در نظر گرفته است.
وی یادآور شد: سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم نیز در سال ۹۲ برگزار می شود و از آنجایی که ۳ دهه از عمر برگزاری این مسابقات به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی جهان اسلام می گذرد، در سال های اخیر مسابقات ایران بسیار باشکوه تر و جدی تر از سایر مسابقات جهان اسلام برگزار می شود. /ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.