فعالیت هسته‌ای ایران ابزاری برای کینه‌توزی‌های آمریکاست

۱۸خردادماه،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه صادر کرده و اثبات کند که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحراف ندارد باز هم آمریکا راه خود را ادامه می‌دهد گفت: مسئله غرب صلح‌آمیز بودن و یا غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما نیست بلکه خصومت و کینه‌ای است که از سال‌ها قبل در دل آنها مانده است.

سید‌ حسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اعمال تحریم‌های تازه در مجلس سنای آمریکا بر ضد ایران، گفت: ایران از ابتدا مطلع بود که ادعای آمریکا مبنی بر مذاکره و گفتگو یک فریب بین‌المللی بوده و مواضع مسالمت‌آمیز در چارچوب ادعاهای دموکراتیک فقط برای پاسخگویی به افکار عمومی است.
 
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ وقت به اصول اعتقادی نداشتند، زبان آمریکا همیشه زبان زور بوده و همچنان به دنبال گسترش سلطه‌گری خود می باشند، حتی در این راه از کشتن انسانها واهمه‌ای ندارند.
 
نقوی‌حسینی تصریح کرد: در مورد مسئله ایران از ابتدا مشخص بود که آمریکا به دنبال حل موضوع از طریق مذاکره نیست بلکه به دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود بوده و برای حقوق ملت‌ احترام قائل نیستند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به نقش موثر لابی‌های صهیونیستی در آمریکا گفت: به جهت این لابی‌ها، آمریکا ملزم به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی بود و ریختن اشک تمساح برای حقوق بشر در خاورمیانه دروغی بیش نیست.
 
وی در پایان اظهارداشت: حتی اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه صادر کرده و اثبات کند که جمهوری اسلامی ایران در فعالیت هسته‌ای خود انحراف ندارد باز هم آمریکا راه خود را ادامه می‌دهد زیرا مسئله غرب صلح‌آمیز بودن و یا غیر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای ما نیست بلکه خصومت و کینه‌ای است که از سال‌ها قبل در دل آنها مانده است.

گفتنی است به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز کری در کنفرانس خبری با همتای آلمانی خود با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری دربارهٔ سیاست اتمی ایران در اختیار رییس‌جمهور نیست، افزود که واشنگتن امیدی ندارد نتایج انتخابات ریاست جمهوری تغییری در سیاست هسته‌ای ایران ایجاد کند.

همچنین کری گفت که آمریکا یک ایران اتمی را نخواهد پذیرفت و افزود که صبر جامعه جهانی دربارهٔ برنامه هسته‌ای ایران در حال به سر آمدن است.

انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.