فعالیت ٢ هزار جایگاه سی.ان.جی

۱۹فروردین۱۳،

فعالیت ٢ هزار جایگاه سی.ان.جی

شمار جایگاه های سی ان جی فعال کشور با افتتاح همزمان ٢٧ جایگاه تازه در روزهای پایانی اسفند ماه سال ٩١، به یک هزار و ٩٩٢ باب رسید.

به نقل از ایرنا،  با تجهیز و راه اندازی جایگاه های تازه از ابتدای اسفند ماه سال ٩١، شمار جایگاه های راه اندازی شده در کشور تا پایان روز سی ام اسفند ماه سال ٩١ به ١٩٩٢ باب و نازل های راه اندازی شده در سراسر کشور به ١١ هزار و ۵۵٢ مورد رسید.
با راه اندازی ٢٧ جایگاه تازه در کشور، ظرفیت عرضه گاز طبیعی فشرده شده در کشور نیز به دو میلیون و ١۵٢ هزار و ٨٠٠ نرمال مترمکعب در ساعت رسیده است.
** تردد بیش از سه میلیون خودروی گازسوز در ناوگان حمل و نقل عمومی کشور
گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی حاکی است: با تبدیل کارگاهی و تولید کارخانه ای خودروهای بنزین سوز به گاز سوز در مراکز مجاز و معتبر تعداد خودروهای گاز سوز در حال تردد در کشور از سه میلیون خودرو فراتر رفت و به سه میلیون و ٢۶ هزار و ۴۶۴ خودرو رسیده است.
ایران هم اکنون با بیش از ١٩٠٠ باب جایگاه سی ان جی، پس از پاکستان، چین و آرژانتین، مقام چهارم جهان را از نظر شمار جایگاه به خود اختصاص داده است که با افزایش شمار آن به ٢۵٠٠ باب در سال ٩١، کشورمان دو کشور چین و آرژانتین را پشت سر خواهد گذاشت و پس از پاکستان در مقام دوم قرار خواهد گرفت.
هم اکنون نزدیک به ١۵ میلیون خودروی گاز طبیعی سوز (CNG) در سراسر جهان تردد می کنند که بیش از سه میلیون خودروی در حال تردد آن با مصرف روزانه بیش از ١٨ میلیون متر مکعب به ایران اختصاص دارد.

دوشنبه ۱۹ فروردین   ۱۵:۳۷

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.