فعالیت ۱۰ مرکز خانواده و کودک نابینا و کم‌بینا

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی از فعالیت ۱۰ مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا در کشور خبر داد و گفت: در این مراکز مهارتهای زندگی مورد نیاز به کودکان آموزش داده می شود.

به نقل از مهر، زهرا نوع پرست  با بیان این مطلب افزود: براساس آمارهای موجود در حال حاضر ۸۷ هزار و ۶۵۴ فرد دارای اختلالات بینایی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این تعداد بیش از ۴۷ هزار نفر دارای اختلال بینایی خیلی شدید بوده و نابینا محسوب می شوند.

وی با اشاره به اینکه عیوب انکساری شایع ترین علل نابینایی است، گفت: ۸۰ درصد اختلالات نابینایی قابل پیشگیری هستند و می توان از بروز آنان جلوگیری کرد.

مدیرکل دفتر توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از افرادی که دارای اختلال بینایی هستند در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند، تاکید کرد: در همین راستا سازمان بهزیستی اقداماتی برای حمایت از افراد نابینا بخصوص دانشجویان انجام می دهد بطوریکه سال گذشته به ۳۴۹ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و دکترا خدماتی مانند لپ تاپ ارائه شد.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۰ مرکز خانواده و کودک نابینا و کم بینا در سراسر کشور فعال است که در این مرکز رویکرد اصلی، توانمندسازی این افراد و خانواده های آنان است بطوریکه مهارتهای مورد نیاز در زندگی روزانه به خانواده و کودکان آموزش داده می شود.

وی افزود: در این مراکز در نوبت صبح به کودکان کمتر از شش سال و در نوبت عصر نیز به کودکان زیر ۱۰ سال خدمات ارائه می شود.

نوع پرست از فعالیت ۴۰ واحد بینایی سنجی خبر داد و اظهار داشت: اعطای وسایل کمک توانبخشی مانند رایانه، عصا، کتاب بریل، درشت نماها و …از جمله خدماتی است که به نابینایان ارائه می شود.

انتهای پیام/۹۰۰۹۱۶


پایگاه تحلیلی خبری مهرخانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.