فعال شدن دوباره خط تل آویو-واشنگتن

به گزارش مهر، ایران و کشورهای ۱+۵ در تاریخ سوم خرداد دومین دور از مذاکرات جدید خود را در بغداد برگزار می کنند و به رغم تمامی حواشی موجود در این خصوص، رژیم صهیونیستی همچنان تلاش می کنند تا گزینه اقدام نظامی علیه تهران را همچنان داغ نگاه دارند.

فعال شدن دوباره خط تل آویو-واشنگتن

رژیم صهیونیستی برای رسیدن به خواسته خود در این خصوص بار دیگر مقامات خود را عازم آمریکا می کند. در همین رابطه هاآرتض در شماره امروز خود می نویسد: در روزهای گذشته “آویو کوچاوی” رئیس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بصورت محرمانه به واشنگتن سفر کرده و علاوه بر مقامات آمریکا با مقامات سازمان ملل در نیویورک نیز دیدار کرده است.

بر اساس اعلام منابع صهیونیستی، کوچاوی در این سفر درباره برنامه هسته ای ایران، سوریه و افزایش قدرت حزب الله در لبنان با مقامات آمریکایی صحبت کرده که البته مهمترین موضوع مذاکرات پیش روی ایران و کشورهای ۱+۵ بوده است.

کوچاوی با چندنفر از نمایندگان کشورهای غربی در سازمان ملل نیز دیدار و درباره مذاکرات سوم خرداد با آنها رایزنی کرده است.

علاوه بر کوچاوی، قرار است ظرف روزهای آینده “ایهود باراک” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز به واشنگتن سفر کرده و با “لئون پانتا” وزیر دفاع امریکا درباره موضوع هسته ای ایران به گفتگو بنشیند.

اندیشکده رند با اعلام سفر نتانیاهو به آمریکا در روهای آینده خطاب به مقامات امریکایی توصیه می کند که آنها را از فکر حمله به ایران بازدارند.

اقدامات موازی برای فشار بر تهران

البته همراه با این سفرها و رایزنی ها تلاش های دیگری نیز برای فشار بر ایران انجام شده اند که انتشارگزارش هایی درباره سایت پارچین و همچنین ابراز تردید درباره نتایج مذاکرات بغداد از این جمله هستند.

البته تشکیل کابینه جدید در رژیم صهیونیستی نیز از جمله مواردی بود که با تکیه بر آن تلاش شد تا هدف از شکل گیری این کابینه را اتحاد بیشتر رژیم اسرائیل در برابر ایران القا شود.

در همین رابطه “ایهود باراک” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت : قدرتهای جهانی حداقل درخواستها را از ایران مطرح می کنند که حتی اگر ایران تمام آنها را بپذیرد باز برنامه هسته ایش متوقف نخواهد شد. درخواستهای گروه ۵+۱ از ایران در مذاکرات آتی بغداد بسیار کم است و برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران کافی نیست.

رویترز نیز در همین راستا گزارش داده بود که اتحادیه اروپا خواستار تعلیق غنی سازی اورانیوم در ایران است اما هیچ اشاره ای به نام مقاماتی که این درخواست را از ایران کرده نداشت.

هدف بردن ایران به گوشه رینگ است

آنگونه که مشخص است جامعه جهانی به هیچ وجه خواستار حمله به ایران نیست و اقدام تل آویو در کوفتن به طبل جنگ نیز اقدامی است که برای فشار بر تهران انجام می شود چون این کشور جعلی به تنهایی قادر به انجام حمله نیست و آمریکا نیز به عنوان اصلی ترین حامی این رژیم به هیچ وجه خواهان حمله نیست بنابراین گزینه حمله متنفی است.

هماهنگ شدن هیاهوی صهیونیست ها با موج منفی به راه افتاده علیه ایران در رسانه های غربی نشان می دهد که غرب به دنبال امتیاز گرفتن از ایران در مذاکرات بغداد است و از همین رو تلاش می شود تا در فرصت باقی مانده تا سوم خرداد با انجام سفرها و انتشار گزارش های مشکوک، موضع ۱+۵ در قبال ایران تقویت شود و با بهره برداری از آن در مذاکرات بغداد تهران مجبور به قبول فشارهای غرب شود.


BarackObama.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.