فعال نبودن مراکز اسقاط خودروهای فرسوده

۳۰م آذر ،

دبیر انجمن صنایع بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده، از رکود مراکز اسقاط خودرو در کشور خبر داد.

آقای حسنوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه هم اکنون ۱۲۵ مرکز اسقاط و بازیافت خودرو در کشور و ۲۵ مرکز در تهران وجود دارد، گفت: اززمانی که نرخ ارز دستخوش تغییر شد و قیمت خودرو افزایش یافت، فعالیت این مراکز بسیار محدود شده است.
وی افزود: از سال ۷۵ تاکنون، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط، از رده خارج شده است و این در حالی است که ظرفیت اسقاط یک میلیون خودرو در سال در این مراکز وجود دارد.
خانم یزدان پناه کارشناس خودروی تولید داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بعضی از کارخانه ها قادر نیستند، محصولاتی که جایگزین خودروهای فرسوده می کردند، به مردم ارائه دهند.
وی با بیان اینکه بخش عمده موضوع به تسهیلاتی مربوط می گردد که دولت به کارخانه های تولید کننده خودرو می دهد، افزود: هم اکنون میزان این تسهیلات به نسبت افزایش قیمت خودرو افزایش نیافته است از اینرو شرایط به شکلی نیست که مردم برای از رده خارج کردن خودروی فرسوده خود ترغیب شوند.
مناجاتی مدیر یکی از شرکت های اسقاط خودرو در شهرک صنعتی شمس آباد گفت: با سرمایه گذاری کلانی که در خط اسقاط انجام داده ایم، این ظرفیت وجود دارد که روزانه ۱۰۰ خودروی فرسوده از رده خارج شود، اما هم اکنون در شرکت،  فقط دو تا سه خودرو اسقاط می گردد.

 


IRIBNews RSS TopNews
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.