فغانی: امیدوارم سال‌بعد بهترین داور آسیا شوم

۰۳م آذر ،

علیرضا فغانی در گفت‌وگو با فارس در مورد انتخابش به عنوان کاندیدای بهترین داور سال ۲۰۱۲ آسیا گفت: سال قبل هم در این بخش کاندیدا بودم امسال نیز لطف خدا شامل من شد و جزو کاندیدا قرار گرفتم. امیدوارم بتوانم در سال‌های بعد این عنوان را به دست بیاورم و فقط نامزد نباشم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فکر می‌کند امسال عنوان بهترین داور آسیا را به دست نمی‌آورد، اظهار داشت: فکر نمی‌کنم این اتفاق در سال جاری رخ دهد چرا که در ۲۹ نوامبر که قرار است جلسه انتخابات برگزار شود، من در ژاپن قضاوت دارم و اگر قرار بود من بهترین داور باشم مطمئنا برایم داوری نمی‌گذاشتند.

فغانی در مورد اینکه آیا برای کسب عنوان بهترین داور آسیا نیاز به حمایت از فدراسیون فوتبال آسیا دارد، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم به حمایتی نیاز داشته باشیم مهم عملکرد داوران است که سبب می‌شود به عنوان بهترین داور سال انتخاب شود. در حال حاضر روشن ایرماتوف از ازبکستان در بین کاندیداها حضور دارد که تجربه قضاوت در جام جهانی را در کارنامه او می‌بینیم. در سطح آسیا داوران بسیار بزرگی فعالیت می‌کنند و کار بسیار سخت است.

داور فوتبال ایران در خصوص اینکه او می‌تواند پس از سال‌ها به عنوان یکی از نمایندگان جامعه داوری ایران در جام جهانی قضاوت کند، تصریح کرد: دست یافتن به این مهم به عملکرد خودمان بازمی‌گردد. داوران و کمک داورانی که در کلاس زوریخ حضور داشتند در تست آمادگی جسمانی و همچنین در آزمون تسلط به زبان‌های انگلیسی عملکرد خوبی از خود ارائه دادند. همچنین در رقابت‌های سال آینده مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان جهان و جام کنفدراسیون‌ها عملکرد داوران تاثیر زیادی روی انتخاب آنها در جام جهانی دارد.

فغانی دربارهٔ اختلاف نظراتی که این روزها بین جامعه داوری وجود دارد، گفت: اختلاف نظر همیشه وجود دارد. در هر کاری چند نفر می باشند که منتقدند و به رشد کارها کمک می‌کنند. اگر انتقادات در خانواده داوری مطرح شود مطمئنا تاثیر بهتری خواهد داشت. انتقادات نباید در برنامه ۹۰ بازگو شود و به این بیانجامد که بزرگان داوری مقابل هم قرار گیرند. به نظر من نقش آقای اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران اینجا خیلی مهم است و او باید موضع خودش را اعلام کند. این اختلافات نباید به این مسئله منجر شود که آقای رحیمی مدیرعامل سپاهان اعلام کند وقتی خود شما اختلاف دارید، چه طور توقع دارید مربیان و بازیکنان احترام داوران را حفظ کنند.

وی در مورد اینکه با وجود انتخاب شما به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین داوران آسیا همچنان اهالی فوتبال از وضعیت داوری انتقاد دارند، اظهار داشت: اشتباهات داوری همیشه وجود داشته است. هر کسی هم مسئول باشد باز هم این اتفاقات رخ خواهد داد. بزرگانی که هم اکنون به عنوان کارشناس در برنامه‌ها شرکت می‌کنند مطمئنا خودشان در زمان داوری دچار اشتباهاتی شده‌اند و هیچ کسی از این امر مستثنی نیست. متاسفانه در کشور ما به اشتباهات داوری دامن می‌زنند و مربیان و بازیکنان با نشان دادن این مسائل می‌خواهند اشتباهات خود را پنهان کنند. در معتبرترین لیگ‌های دنیا و در جام جهانی اشتباهات داوری وجود دارد اما آنها سعی می‌کنند این مسائل را به کمترین حد خود برسانند و ما هم در این راه باید گام برداریم. به نظر من برای مقابله با این اظهارات علیه داوران کمیته انضباطی باید عملکرد محکم‌تری داشته باشد و همچنین باید یک فرهنگ سازی مناسب در این امر صورت پذیرد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.