فقدان راهبرد مشخص عامل نوسانات نرخ ارز

آرین‌منش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

عضو حزب موتلفه اسلامی گفت:‌ فقدان راهبرد مشخص در دولت و انفعال در تصمیم‌گیری‌ها به نوسانات نرخ ارز و تورم موجود دامن می‌زند.

محمدجواد آرین منش عضو حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به افزایش بی‌رویه نرخ ارز و نقش دولت در این زمینه گفت:‌ در شرایط کنونی که نوسانات نرخ ارز موجب بالا رفتن نرخ تورم شده است؛ بعید به نظر می‌رسد که دولت از افزایش نرخ ارز سود ببرد.

عضو حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: فقدان راهبرد مشخص در دولت و انفعال در تصمیم‌گیری‌ها به نوسانات نرخ ارز و تورم موجود دامن می‌زند.

آرین‌منش ادامه داد: ممکن است در یک شرایط خاص، اختلاف نرخ ارز و کسری بودجه دولت،‌ موجب بهره‌برداری دولت از افزایش نرخ ارز شود؛ اما در شرایط کنونی که تورم حاکم است، دولت نمی‌تواند خاستگاه کاهش نرخ ارز نباشد.

عضو حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در ایجاد نوسانات نرخ ارز و بحران تورم عوامل مختلفی از قبیل تحریم‌ها و سیاست‌های غلط پولی و  ارزی دولت دخیل هستند، که ضرورت دارد بانک مرکزی با استفاده از خرد جمعی و نظرات اقتصاددانان براساس یک خط مشی مشخص، مانع از افزایش بی‌رویه نرخ ارز و بدنبال آن تورم شود.

انتهای پیام/

 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.