فقدان مراکز تخصصی مشکل اصلی سیستم درمان اعتیاد است

۰۲م آذر ،

PIC_6278-1.jpg

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: مشکل درمان اعتیاد در کشور این است که دست روی دست گذاشته‌ایم، در صورتی که نیاز مردم ایجاب می‌کند به سمت اتخاذ سیستم‌های درمانی تازه حرکت کنیم.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد: مراکز اجتماع محور درمان اعتیاد (TCها) به خودی خود مراکز تخصصی می باشند، چرا که دارای متخصص، کارشناس آموزش دیده و برنامه درمانی مشخص و ساختارمندی می‌باشند و نمی‌توان لفظ دیگری به آنها اتلاق کرد.

وی افزود: مرکز اجتماع محور درمان اعتیاد با مراکز سرپایی درمان اعتیاد تفاوت ماهوی دارد، چرا که به مدت سه ماه معتاد را در خود نگه می‌دارد و با روش‌های علمی در وی تغییر رفتار ایجاد می‌کند و نمی‌توان با استدلال نبود مراکز تخصصی درمان اعتیاد در آیین‌نامه درمان، این مراکز را زیر سوال برد.

مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در ادامه تاکید کرد: مگر در آیین‌نامه درمان اعتیاد همه چیز گنجانده شده است که در حال حاضر فعالیت مراکز تخصصی درمان اعتیاد از جمله TCها زیر سوال می‌رود. نیاز ایجاب می‌کند که سیستم درمان اعتیاد کشور به این سمت حرکت کند.

براتی سده در ادامه پیشنهاد داد تا متولیان درمان اعتیاد کشور در جلساتی نیاز سیستم درمان اعتیاد را بررسی و بر طبق آن مراکز تخصصی درمانی تازه را پیش‌بینی کنند، چرا که مشکل سیستم درمان اعتیاد کشور فقدان مراکز تخصصی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.