فلفل دلمه ضد کلسترول است

ویتامین C و بتاکاروتن فراوان این سبزی می‌تواند از بروز بسیاری سرطان‌ جلوگیری کند زیرا این دو ماده مغذی جزو آنتی اکسیدان‌ های قوی هستند.

فارس: محققان چینی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که فلفل دلمه ضد کلسترول است و قادر است تومورهای سرطانی را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دکتر زن یو شن متخصص تغذیه و تیم همکارانش به تازگی تحقیقاتی را روی فلفل دلمه انجام دادند.

آنها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که فلفل دلمه یک ضد عفونت قوی به شمار می رود وهمچنین قادر به از بین بردن تومورهای سرطانی بویژه پروستات است.

دکتر زن یو شن تصریح کرد: ترکیبات موجود در فلفل که طعم خوبی به غذاها می‌دهند، سطح کلسترول بد خون را پایین می‌آورد.

وی افزود: دلمه همچنین حاوی ترکیباتی است که عمکرد ژن مسئول انقباض شریانها و جریان خون به قلب را مهار می‌کند و در نتیجه برای قلب و شریان ها مفید است.

تاریخ مصرف فلفل به ۷ هزار سال پیش از میلاد مسیح برمی‌‌گردد، زمانی که سرخ ‌پوستان آمریکایی ساکن پرو و مکزیک به عنوان ادویه از آن استفاده می‌‌کردند.

فلفل دلمه‌‌ای یکی از کم کالری‌ ترین سبزی‌ ها و یکی از بهترین مواد غذایی برای لاغر شدن است.

ویتامین C و بتاکاروتن فراوان این سبزی می‌تواند از بروز بسیاری سرطان‌ جلوگیری کند زیرا این دو ماده مغذی جزو آنتی اکسیدان‌ های قوی هستند.

فلفل به علت داشتن مقایر زیادی ویتامین C ، یکی از داروهای خوب سرماخوردگی است به طوری که مصرف منظم آن در برنامه غذایی، هم شدت و هم طول مدت سرماخوردگی را کاهش می‌ دهد.

اسید فولیک (فولات) که یکی از ویتامین‌های گروه B است، باعث کاهش ماده‌ای به نام هموسیس‌تئین در خون می ‌شود. هموسیس‌تئین در صورت افزایش بیش از حد می‌ تواند باعث تخریب رگهای خونی و افزایش احتمال سکته قلبی ‌شود.

فیبر موجود در این سبزی می ‌تواند کلسترول خون را که عامل دیگری برای ابتلا به حمله قلبی و سکته است، کاهش دهد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.