فناوری های نو به نفع واحدهای تولیدی روستایی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

ورود تکنولوژی به روستاها از ابزارهای مورد نیاز برای بخش کشاورزی است که تجهیز روستاها به این ابزارهای الکترونیکی توسعه روستاها را به همراه دارد.

داود یارمحمدی کارشناس کشاورزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: ورود تکنولوژی به روستاها از ابزار مورد نیاز برای بخش کشاورزی است که تجهیز روستاها به این ابزارهای الکترونیکی از شواهد توسعه روستایی است.

وی گفت: افزایش عملکرد واحدهای تولیدی کشاورزی در روستاها و افزایش تولید از فواید استفاده از فن آوری های نو در کشاورزی در روستاهاست.

یارمحمدی به استفاده های جانبی از فن آوری در روستاها اشاره نمود و گفت: افزایش کارایی اقتصادی واحدهای کوچک تولیدی، بهبود اداره امور دام، اطلاع رسانی و ترویج کشاورزی و آگاهی از شیوه های نوین تولید از تائید فن آوری در روستاها بر بخش کشاورزی است.

وی تصریح نمود: با ورود فن آوری به روستاها می توان نیاز بازار را پیش بینی نمود و در نهایت با تنوع محصولات تولید حتی در سطح صادرات مواجه بود.

یارمحمدی تاکید نمود: یکی از مهمترین فواید این طرح در بخش کشاورزی روستاها آموزش کشاورزان از راه دور و حتی کنترل آفات است که می توان تائید آن را در میزان تولیدات کشاورزی دید، همچنین با این کار می توان آمار دقیقی از کشاورزان و نوع تولید آنها به دست آورد.

وی در پایان گفت: نگاه فن آوری به روستاها نباید فقط برای انجام امور اداری و بانکی باشد بلکه با ورود فن آوری به بخش کشاورزی می توان ارتباط بیشتری بین زندگی روستائیان و ورود فن آوری به روستا برقرار نمود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.