فناوری در دنیای مردگان!

خبرگزاری ایسنا: فناوری حتی به دنیای مردگان نیز راه یافته است و برخی قبرستان‌ها در دانمارک به سنگ قبرهای کوچک حاوی کد QR مجهز شده‌اند!

تلفن همراه هوشمند مجهز به پوینده‌های QR می‌توانند اطلاعات موجود در این بارکدهای دوبعدی را رمزگشایی کنند.

کدهای QR برای ردیابی و اطمینان از اصالت محصولات پزشکی، تجهیزات خودرو، لوازم صوتی و تصویری یا دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات مختلف مانند کتاب و نشریات استفاده می‌شود.

این فناوری از مدتی قبل به دنیای مردگان نیز راه پیدا کرد و سنگ قبرهای حاوی کدهای QR رواج یافت. بتازگی قبرستان شهر راسکیلد دانمارک به جای استفاده از سنگ قبرهای سنتی، از سنگ‌های کوچکی حاوی کد QR‌ استفاده می‌کند که با استفاده از پوینده‌های موجود در تلفن همراه هوشمند، کدها رمزگشایی می‌شوند.

پس از رمزگشایی از کد، مراجعه کننده با متصل شدن به یک وب‌سایت می‌تواند تصویری از فرد متوفی به همراه خلاصه‌ای از زندگی وی را بر روی تلفن همراه خود دریافت کند.

هزینه طراحی سنگ قبر با کد QR، درج تصویر و زندگی‌نامه در کنار امکان افزودن فایل صوتی یا تصویری از متوفی در سایت ۱۲۳ دلار اعلام شده است.

مدیر بزرگترین شرکت تولید کننده سنگ قبر در دانمارک تأکید می‌کند: این طرح می تواند برای آشنایی نسل‌های آینده با سرگذشت افراد مهم و برجسته کشور بسیار مفید باشد.      


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.