فوتبال ۲۰، آموزش صفر!

سخن معروف انیشتین که گفته بود:«حماقت انجام مداوم یک کار و انتظار نتایج متفاوت داشتن، است»، امروزه در بین اغلب مراکز و سازمان‌های آموزشی تربیت‌بدنی آمریکا به وفور دیده می‌شود.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه یو اس ای تودی در گزارشی به وضعیت آموزشی مراکز آموزشی تربیت‌بدنی آمریکا پرداخته است که اغلب با کاهش بودجه آموزشی درصدد افزایش بودجه ورزشی خود هستند. این نگرش با سرایت به دانشگاه‌های دیگر آمریکا باعث نگرانی مسوولان درباره آینده آموزشی دانشگاه‌های این کشور شده است.

میشل استیونس، پرفسور دانشگاه استنفورد در این باره نظریات جالبی دارد. وی در مصاحبه با یو اس ای تودی گفته است ورزشکاران و فوتبالیست‌ها اغلب صفحات تلویزیون و روزنامه‌ها را پوشانده‌اند و حالا معلوم نیست چرا فضای دانشگاهی در اختیار این قشر قرار می‌گیرد.

افزایش بودجه ورزشی این مراکز در سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند، برای مثال در سال ۲۰۱۱ میانگین درآمد سالیانه مربیان فوتبال و راگبی در دانشگاهی در آمریکا با پیشرفت ۵۵ درصدی به بیش از یک میلیون دلار رسیده است.

همچنین بازیکنان فوتبال و بسکتبال نیز علاوه بر درآمد از دیگر امکانات نیز بهره می‌برند این در حالی است که کیفیت و فضای آموزشی برای این قشر بسیار کم می‌باشد.

مراکز سازمان آموزشی تربیت‌بدنی آمریکا در کنار ارائه آموزش ورزشی می‌بایست به آموزش تحصیلی دانشجویان خود نیز اقدام کند.

البته در سالیان گذشته با کاهش بودجه و بی‌توجهی به بعد آموزشی این مراکز تمام توجه معطوف به بعد ورزشی شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.