فوجیتسو برای سالمندان گوشی هوشمند می‌سازد

همکاران سیستم- شرکت ژاپنی فوجیتسو از ساخت یک گوشی هوشمند برای افراد مسن خبر داده است. این گوشی تحت نسخه ساده شده‌ای از سیستم عامل اندروید کار می‌کند و دارای یک صفحه نمایش جدید است که مخصوص افراد سالمند ساخته شده است.
به گزارش وب سایت computerworld، گوشی F-۱۲D جدید‌ترین گوشی فوجیتسو از مجموعه گوشی‌های راکوراکو (RakuRaku) است که برای کاربران مسن‌تر ساخته شده‌اند. واژه راکوراکو در زبان ژاپنی به معنای ساده و راحت است. شرکت فوجیتسو اعلام کرده است برای ساخت این گوشی مذاکراتی با گوگل انجام داده است تا کاربران بتوانند از سیستم عامل اندروید استفاده کند بدون اینکه لازم باشد برای این کار یک حساب گوگل ایجاد کنند. فوجیتسو گفته است ایجاد حساب گوگل برای سالمندان کار دشوار و گیج کننده‌ای است.
نسخه اندرویدی که فوجیستو برای ساخت این گوشی مورد استفاده قرار داده است، دارای قابلیت‌هایی همچون اندازه بزرگ حروف، کلید‌ها و دکمه بزرگ و اسکرول‌های عمودی است که استفاده از آن را برای کاربران سالمند آسان کرده است.
در حالی که اکثر گوشی‌های هوشمند در حال یکدست شدن و به اصطلاح استانداردیزه شدن هستند، برخی از سازندگان گوشی‌های هوشمند می‌کوشند با طراحی رابط‌های کاربری منحصر به فرد، خود را از سایر رقبایشان متمایز کنند. ماه گذشته شرکت شارپ نیز اعلام کرد یک رابطه کاربری جدید به نام Feel UX طراحی کرده است و رقبایی مثل سونی و سامسونگ نیز از طراحی رابط‌های کاربری خاص خود خبر داده بودند. گفتنی است همه این رابط کاربری‌ها مبتنی بر سیستم عامل اندروید است.
سازوکار این گوشی به این شکل است که وقتی کاربر فشار کوچکی بر روی صفحه نمایش گوشی وارد می‌کند، کلید‌های گوشی برجسته‌تر می‌شود و کاربر برای انتخاب هر کلید می‌بایست فشار بیشری را بر آن قسمت وارد کند. این گوشی طوری ساخته شده است که تماس اشتباهی انگشتان با صفحه نمایش را شناسایی و در مقابل آن‌ها تاثیری از خود نشان نمی‌دهد. مثلاً وقتی که کاربر گوشی را در دست خود نگه داشته است، اگر انگشتانش اشتباهی با صفحه نمایش برخورد کند، اتفاقی نمی‌افتد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.