فیلم کیارستمی متوسط بود

جام جم آنلاین: همایون اسعدیان، از سینماگران ایرانی حاضر در شصت‌ و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن، درباره نمایش «بوسیدن روی ماه» در بازار این جشنواره گفت: خوشبختانه این فیلم با موضوع شهدای دفاع مقدس، ارتباط خوبی با مخاطبان خارج از کشور برقرار کرد.

کارگردان «بوسیدن روی ماه» درباره کیفیت اکران این فیلم در بازار فیلم جشنواره کن به مهر گفت: این فیلم در یک سالن با ظرفیت ۳۰ نفر در بازار فیلم جشنواره کن روی پرده رفت. با این‌که فکر می‌کردم موضوع «بوسیدن روی ماه» خاص ایرانیان است و ممکن است مخاطب خارجی خیلی با آن ارتباط برقرار نکنند، اما فیلم با استقبال خوبی روبه‌رو شد.

اسعدیان درباره فیلم «مثل یک عاشق» ساخته عباس کیارستمی هم گفت: نظر منتقدان و کسانی که با آنها درباره این فیلم صحبت کرده‌ام این بود که «مثل یک عاشق» فیلم متوسطی است؛ البته این فیلم هم کماکان ویژگی‌های سینمای کیارستمی را دارد.

وی ادامه داد: سینما زبان جهانی است، اما این موضوع نشان می‌دهد که سینماگران در کشورهای خود موفق‌تر هستند. تفاوت فرهنگی موضوع ساده‌ای نیست که به این راحتی از کنار آن بگذریم. داستان «مثل یک عاشق» در کشور ژاپن می‌گذرد و با توجه به فرهنگ آن کشور ساخته شده ‌است. بیشتر منتقدان در مطالب خود به این فیلم ۲ ستاره داده بودند. برای خود من هم فیلم متوسطی بود.

کارگردان «طلا و مس» تاکید کرد: در این جشنواره فقط فیلم «یک خانواده محترم» مسعود بخشی از ایران حضور داشت که به صورت  HDفیلمبرداری و بعد تبدیل به ۳۵ شده است، به همین دلیل وقتی آن را روی پرده ببینیم، تازه متوجه این افت کیفیت می‌شویم.

وی درباره فیلم بخشی گفت: این فیلم در میان ایرانیانی که در جشنواره کن حضور داشتند، بازتاب خوبی نداشت و نتوانست نظر آنها را جلب کند. «یک خانواده محترم» به دلایلی برای خود من هم فیلم خوشایندی نبود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.