فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی حمایت می‌شود

۰۵م اسفند ،

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به بخش فیلم مستند پنجمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از حمایت فیلم‌های مستند این اتفاق هنری در مرحله تولید و نمایش خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه آبادی در این پیام آورده است: هنرهای تجسمی اساس و پایه بسیاری از هنرها و جریان های هنری است و بخش مهمی از مبانی نظری هنر در بستر هنرهای تجسمی متولد شده و پرورش یافته است و هنرمندان این عرصه در جنبش ها و جریان های هنری پیشرو بوده اند.

در کشور ما نیز هنرهای تجسمی تحولات، جریان ها و مکاتب مهمی را تجربه کرده و هر یک از آنها در مسیر و سمت و سوی هنر نقش داشته اند.

در ادامه پیام شاه آبادی آمده است: اما هنرهای تجسمی و اتفاقها و فرایندهای آن با همه قوت و اهمیت و نقش پایه ای که دارند،‌کمتر دیده می شوند و در نظر و توجه رسانه ها، مسوولان و مردم قرار دارند. هنرها و هنرمندان تجسمی هنوز به شایستگی به جامعه و در عرصه جهانی معرفی نشده اند و ارتباط عمیق و گسترده میان مردم و آثار هنری محقق نشده است.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این پیام با اشاره به نقش سینمای مستند نوشته است: سینمای مستند یکی از عرصه هایی است که می تواند هنرهای تجسمی را از مهجوریت نجات دهد، ثبت و ماندگاری جریان های هنرهای تجسمی و زندگی و آثار هنرمندان این رشته ها در قاب سینمای مستند که نگاه پژوهشی و واقعی دارد، زمینه گسترش و پویایی هنرهای تجسمی را فراهم می کند.

بخش فیلم های مستند در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر می تواند به جریان مستندسازی در حوزه هنرهای تجسمی سامان دهد و مستندسازانی که شناخت دقیق از جریان هنرهای تجسمی دارند، جدی تر از قبل به این حوزه بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از فیلم های مستند تجسمی آورده است: تقویت جریان تولید و نمایش فیلم های مستند تجسمی نیازمند حمایت است و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این منظور برای حمایت از تولیدات بیشتر و کیفی تر مستندهای تجسمی و ایجاد فرصت هایی برای نمایش آنها برنامه ریزی خواهد کرد. تعامل با نهادها و مراکز مختلف از جمله صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه مستند به منظور نمایش آثار مستند هنرهای تجسمی می تواند به پویایی جریان هنرهای تجسمی کمک کند. امید داریم مراکز سینمایی و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مسیر یار و همراه ما باشند.

همراهی هنرمندان و مستندسازان را در بخش فیلم های مستند هنرهای تجسمی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر پاس می دارم و از زحمات برگزارکنندگان این اتفاق مهم قدردانی می کنم. توفیق و سربلندی همواره همراه هنرمندان و خادمان فرهنگ و هنر ایران اسلامی باشد.

بخش فیلم مستند پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ساعت ۱۶:۴۵ امروز شنبه پنجم اسفندماه در سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران آغاز می گردد و تا ۱۰ اسفندماه ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.