فیلم ها مناسب ارائه به خارج باشد/خودداری از پرداختن به مسائل مبتذل

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد حسینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران با تشریح عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه‌های مختلف، به تولید فیلم‌هایی مبتنی‌بر آموزه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: باید نگاه فیلمسازان و هنرمندان ما به این سمت باشد، نه به مسائل سطحی و مبتذل که باعث نگرانی علما، مراجع، بزرگان و متدینین جامعه می‌شود.

وی افزود: نبرد فکری و رسانه‌ای ما با غرب و خلاء استقرار حکومت دینی در این کشورها باعث شده تا غرب و ارتجاع منطقه تلاش کنند تصویری از جمهوری اسلامی ایران نشان دهند که آنان تمایلی به ایران نداشته باشند و سفر نخبگان و اندیشمندان به ویژه سفر ۸۰ اندیشمند مصری و مانند آن، باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان می‌شود.

حسینی در ادامه گفت: در کشورهایی که هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، شاهد علاقه اندیشمندان و هنرمندان و مردم این کشورها به هنر و فرهنگ ایران هستیم و آنان از فیلم‌های سینمایی ما که مبتنی‌بر آموزه‌های قرآنی است همانند فیلم “ملک سلیمان” یا فیلم “حضرت یوسف” که اخیرا در اندونزی اکران شد، استقبال می‌کنند.

وی با بیان این که به هنرمندان گفته‌ایم کاری که انجام می‌دهید مناسب ارائه به خارج از کشور باشد، افزود: فیلم “۳۳روز” و “شکارچی شنبه” که ماهیت واقعی رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد، بسیار مورد استقبال مردم لبنان قرار گرفته است.

وزیر ارشاد اضافه کرد: باید نگاه فیلمسازان و هنرمندان ما به این سمت باشد نه به مسائل سطحی و مبتذل که باعث نگرانی علما، مراجع، بزرگان و متدینین جامعه می شود. انشاء‌الله به این سمت و سو حرکت می‌کنیم و سال به سال تعداد محصولات فکری و فرهنگی که متناسب با موازین اسلامی است، بیشتر می‌شود.

وی در ادامه از برگزاری جشنواره فیلمنامه‌نویسی انقلاب اسلامی در هفته آینده خبر داد و از اندیشمندان و هنرمندان حوزه‌های علیمه و صاحبنظران درخواست کرد با توجه به رویدادهای تاریخی بزرگ، نقش خود را برای غنای این جشنواره ایفا کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به محتوای برنامه‌های تالار وحدت و تئاتر شهر در ایام فاطمیه گفت: ایام محرم و صفر و همچنین در سایر مناسبت ها مانند “از قربان تا غدیر”، “جشنواره طواف تا ولایت” و مانند آن، بیانگر اهتمام دست‌اندرکاران به مسائل و مضامین دینی است که امیداوریم روز به روز بیشتر شود و هنر در خدمت عدالت، انسانیت، اخلاق و معنویت باشد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.