قائم مقام موسسه اکو: ملت حماسه‌آفرین باید رشید باشد

۰۵اردیبهشت،

قائم مقام موسسه اکو گفت: ملتی می‌تواند حماسه‌آفرین باشد که رشید باشد؛ لذا وقتی حماسه شکل می‌گیرد که مبتنی بر خاستگاه فرهنگی باشد و ملت درک درستی از ظرفیت‌های ملی خود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) سیدمصطفی ابطحی با حضور در همایش حماسه که روز پنج‌شنبه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر سرعت تغییرات و تدبیرات و تصمیمات پیشی گرفته است و به همین سبب مقام معظم رهبری امسال را سال حماسه اقتصادی و حماسه سیاسی نامگذاری کردند؛ زیرا عده‌ای در کشور قصد دارند نشان دهند کشور دچار علائم بالین کم‌خونی در حوزه سیاسی شده است.

وی ابراز عقیده کرد: زمانی مقام معظم رهبری این پیام را می‌دهند که عده‌ای با خود شیفتگی از نظر کارشناسان خبره استفاده نمی‌کنند و عده‌ای در صدد می باشند که همه انواع قدرت را در خود و دوستان خود ابدی کنند و از تقویت‌کننده‌های سیاسی و اعتماد مردم به نفع خود بهره‌برداری کنند. رهبر انقلاب زمانی این پیام را می‌دهند که عده‌ای منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند، مردمی که در یک کشور ثروتمند زندگی می‌کنند چرا توان داشتن زندگی متعارفی را ندارند، سبب این ناکامی‌ها چیست؟

وی اظهار کرد: در چنین وضعیتی دیده‌بان بزرگ انقلاب اسلامی سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری کردند، حماسه یعنی خلق امری عظیم، بزرگ و شگفتی‌آفرین. ملتی می‌تواند حماسه بسازد که درک درستی از ظرفیت‌های خودی و ملی داشته باشد. وقتی حماسه شکل می‌گیرد که مبتنی بر خاستگاه فرهنگی باشد؛ لذا ملتی می‌تواند حماسه بیافریند که رشید باشد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.